Властта се повози със 140 км/ч по новата скоростна жп линия
Всички влакове по линията Пловдив – Димитровград могат да се движат със 160 км/ч, обяви министърът на транспорта Ивайло Московски по време на официалното откриване на жп отсечката.
Лентата на трасето беше прерязана съвместно с еврокомисаря по регионално развитие Йоханес Хаан, премиера Бойко Борисов, държавния глава Росен Плевнелиев и министрите на транспорта Ивайло Московски и на еврофондовете Томислав Дончев, предаде „Дневник".
„Благодарение на съвместната ни работа над 220 млн. евро са инвестирани в железопътната ни инфраструктура и отговорно мога да заявя, че това трасе отговаря на всички европейски изисквания," подчерта Ивайло Московски.
По думите му, по трасето са изградени десетки надлези и подлези, поставени са шумозаглушителни стени, а 12 гари са напълно реновирани.
„Историческата справка показва, че такива мащабни строителни дейности по железопътната инфраструктура не са били извършвани в нашата страна повече от 30 години," допълни транспортният министър.
Той съобщи, че на това трасе ще бъдат извършени и тестовете на новите спални вагони, които са купени от Турция.
Преди откриването официалната делегация участва в демонстрационно пътуване с мотриса „Дезиро". По време на него бе развита скорост от 140 км/ч - максималната за това превозно средство).
„Ако до днес стоките от Азия до Европа се движиха в този участък с 50 км/час, от утре те ще се движат със 160 км/час," каза президентът Росен Плевнелиев.
По думите му това е показателно за една държава, която знае какво прави, която работи и разбира, че модерната инфраструктура и работещите институции са в основата на успеха.
Тези резултати според Плевнелиев показват, „че нещо дълбоко се е променило в нашата държава".
Държавният глава припомни, че преди три години Оперативна програма „Транспорт" е започнала от нула, а сега вече е с 92% договорени и с над 35% усвоени средства.
„За разлика от други случаи тук говорим за действително изпълнение на практика, а не само за неща, написани на хартия," отбеляза и еврокомисарят Йоханес Хаан.
Той добави, че в следващата финансова рамка - за периода 2014 - 2020 г., ще има предвиден достатъчен бюджет за продължаване на този проект.
„Специално искам да отбележа, че когато нашето правителство дойде на власт, европарите бяха спрени, а усвояeмостта им беше под един процент," каза от своя страна премиерът Бойко Борисов.
„Доживяхме деня, когато еврокомисарят по регионалното развитие „не говори за фирмите на батко и братко, заради които ни спряха парите," допълни министър-председателят.
Линията трябваше да бъде ремонтирана с пари по предприсъединителната програма ИСПА, като за това беше избрана италианската фирма „Асталди".
Тя обаче се отказа от участъка заради забавеното строителство, България изгуби средства по ИСПА, а отсечката беше прехвърлена за финансиране по оперативната програма „Транспорт".
Още по темата:
- » Борисов за Шенген: Голям успех за страната ни, отдавна изпълнихме критериите
- » Бойко Борисов назова поименно кой пречи да се състави правителство
- » Борисов каза защо е поискана оставката на депутата от ГЕРБ