Властта се повози със 140 км/ч по новата скоростна жп линия

Властта се повози със 140 км/ч по новата скоростна жп линия
Преди откриването официалната делегация участва в демонстрационно пътуване с мотриса „Дезиро". По време на него бе развита скорост от 140 км/ч - максималната за това превозно средство). Снимка: МТИТС
A A+ A++ A

Всички влакове по линията Пловдив – Димитровград могат да се движат със 160 км/ч, обяви министърът на транспорта Ивайло Московски по време на официалното откриване на жп отсечката.

Лентата на трасето беше прерязана съвместно с еврокомисаря по регионално развитие Йоханес Хаан, премиера Бойко Борисов, държавния глава Росен Плевнелиев и министрите на транспорта Ивайло Московски и на еврофондовете Томислав Дончев, предаде „Дневник".

„Благодарение на съвместната ни работа над 220 млн. евро са инвестирани в железопътната ни инфраструктура и отговорно мога да заявя, че това трасе отговаря на всички европейски изисквания," подчерта Ивайло Московски.

По думите му, по трасето са изградени десетки надлези и подлези, поставени са шумозаглушителни стени, а 12 гари са напълно реновирани.

„Историческата справка показва, че такива мащабни строителни дейности по железопътната инфраструктура не са били извършвани в нашата страна повече от 30 години," допълни транспортният министър.

Той съобщи, че на това трасе ще бъдат извършени и тестовете на новите спални вагони, които са купени от Турция.

Преди откриването официалната делегация участва в демонстрационно пътуване с мотриса „Дезиро". По време на него бе развита скорост от 140 км/ч - максималната за това превозно средство).

„Ако до днес стоките от Азия до Европа се движиха в този участък с 50 км/час, от утре те ще се движат със 160 км/час," каза президентът Росен Плевнелиев.

По думите му това е показателно за една държава, която знае какво прави, която работи и разбира, че модерната инфраструктура и работещите институции са в основата на успеха.

Тези резултати според Плевнелиев показват, „че нещо дълбоко се е променило в нашата държава".

Държавният глава припомни, че преди три години Оперативна програма „Транспорт" е започнала от нула, а сега вече е с 92% договорени и с над 35% усвоени средства.

„За разлика от други случаи тук говорим за действително изпълнение на практика, а не само за неща, написани на хартия," отбеляза и еврокомисарят Йоханес Хаан.

Той добави, че в следващата финансова рамка - за периода 2014 - 2020 г., ще има предвиден достатъчен бюджет за продължаване на този проект.

„Специално искам да отбележа, че когато нашето правителство дойде на власт, европарите бяха спрени, а усвояeмостта им беше под един процент," каза от своя страна премиерът Бойко Борисов.

„Доживяхме деня, когато еврокомисарят по регионалното развитие „не говори за фирмите на батко и братко, заради които ни спряха парите," допълни министър-председателят.

Линията трябваше да бъде ремонтирана с пари по предприсъединителната програма ИСПА, като за това беше избрана италианската фирма „Асталди".

Тя обаче се отказа от участъка заради забавеното строителство, България изгуби средства по ИСПА, а отсечката беше прехвърлена за финансиране по оперативната програма „Транспорт".

#Пловдив #Димитровград #Ивайло Московски #жп линия #Росен Плевнелиев #Бойко Борисов #Йоханес Хаан #Томислав Дончев

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Транспорт
Последно от Транспорт

Всички новини от Транспорт »

Акценти