Тол такса вместо винетка за бъдещия път Русе-Свиленград

Тол такса вместо винетка за бъдещия път Русе-Свиленград
Инвестицията, която поне на този етап е необходима, за да може да се реализира този път е 1-1,5 млрд. евро, каза Лиляна Павлова. Снимка: БГНЕС
A A+ A++ A

Пътят Русе-Свиленград ще бъде извън националната инфраструктура, пътуването по-която се заплаща с винетни такси, и преминаването по него ще се таксува с т. нар. тол такса.

„Този път ще бъде изграден като публично-частно партньорство между България и Катар и Турция и целта е той да бъде различен," заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, цитирана от „Фокус".

По време на технически срещи във връзка със строежа в четвъртък трите страни са обсъдили обхвата на трасето, габаритът на пътя, включително детайлите по трафика и развитието на националната пътна инфраструктура.

Тя потвърди, че договореният мандат на Катар и Турция за строежа на 300-километровата пътна отсечка от Русе до Свиленград е категоричен.

Инвестицията за пътя Русе-Свиленград ще бъде в рамките на 1-1,5 млрд. евро.

„Инвестицията, която поне на този етап е необходима, за да може да се реализира този път е 1-1,5 млрд. евро. Предвид, че на двустранна база между нас и Катар е постигнато съгласие да се разшири обхватът, тази инвестиция със сигурност ще се увеличи значително," каза Лиляна Павлова.

Катар предлага обхватът на проектната компания за пътя Русе-Свиленград да не бъде лимитиран само до изграждането на отсечката и паралелно с проектното проучване, да бъдат включени и други инфраструктурни проекти, като целта е проектите непрекъснато да се разширяват и допълват.

„Като част от възможните проекти са скоростният път Рила, магистралата Черно море - като пътни проекти; говорихме за изграждане и на язовири, в една такава инвестиция бихме могли да говорим и за реализация на летище и друг тип инфраструктура," каза още министър Лиляна Павлова.

По думите на министъра, колегите й от Турция имат мандат да говорят само за пътя Русе-Свиленград, докато тези от Катар имат по-широк мандат.

„Съгласно решението на Министерския съвет, нашият ангажимент първоначално беше изцяло да покрием отчуждаването и всички такси около него, както и да предоставим идейно проектиране. При така разширения обхват, нашият процент трябва да бъде съобразен с разходите, които бихме могли да инвестираме," каза регионалният министър.

Предварителните сметки за отчуждение са около 20-30 млн. лв., но те ще могат да бъдат представени в подробности, когато има конкретно трасе.

Направени са предварителни разчети на трафика по цялото трасе и очакваното увеличение на този трафик е около 40%.

#Лиляна Павлова #България #Турция #Катар #Русе #Свиленград #Русе-Свиленград #публично-частно партньорство

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Транспорт
Последно от Транспорт

Всички новини от Транспорт »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници