2 хиляди дела е завела Топлофикация София срещу неизрядни клиенти
От началото на годината "Топлофикация София" е завела около 2 хиляди дела срещу неизрядни клиенти, съобщиха от дружеството. В същото време обаче се е увеличил три пъти броят на сключените споразумения между потребителите и компанията.
Комисията за енергийно и водно регулиране обяви, че прави всичко възможно да промени общите условия между потребителите и топлофикациите, с което да отпаднат и таксите за юрисконсултски услуги, плащани от абонатите при дела с дружествата.
Председателят на енергийния регулатор Иван Иванов отхвърли обвиненията на омбудсмана Мая Манолова, че е излъгал потребителите за отпадането на юридическите такси, а забавянето аргументира с това, че все още не се е произнесъл съдът. "Аз не по-малко от всеки български потребител на топлинна енергия желая да не се повтарят случаи, в които потребител със задължение от порядъка на 7 лева, трябва да плати 700 лева разноски при завършване на делото", заяви той.
От своя страна, от "Топлофикация София" отчетоха, че заведените от тях дела не стават повече и дори потребителите, които си плащат сметките навреме, вече са 80 на сто от клиентите им. Говорителят на столичната "Топлофикация" Елизабет Павлова посочи, че целта на дружеството не е да водят само дела, а да намерят разумен баланс както за компанията, така и за клиентите. Тогава, когато те имат просрочени задължения и наистина нямат в момента финансова възможност, да им дадем възможност пък да сключат споразумения и за разсрочат задълженията си, обясни Павлова, цитирана от БНР.
Събираемостта на втората по големина топлофикация в страната - Пловдивската, е над 80 на сто.
Още по темата:
- » Цанка от Русе се оказа длъжница на "Топлофикация София", без да е живяла някога в столицата
- » България осъдена от Евросъда по правата на човека заради изявления на Сидеров
- » КЕВР: До края на другата седмица ще е ясен резултатът от проверката на столичната Топлофикация