139215 статии       |       371 интервюта       |       1493 снимки       |       38312 абоната       |      
USD 1.80978| EUR 1.95583| GBP 2.25352|
In English На русском
София
22°
Пловдив
18°
Варна
11°
Вход Форум

КЛЮЧОВИ ДУМИ ДНЕС:   БрекзитТурция

Размер на шрифта:   

КЕВР не трябваше да се разделя на енергиен и воден

18 ноември 2016, петък / 15:39; Коментари: 1
Send to Kindle
КЕВР не трябваше да се разделя на енергиен и воден
Източник: ЗАД КУЛИСИТЕ.com

 

От законодателна гледна точка най-голямата грешка или най-голямото действие срещу енергетиката на България е приемането на промените в закона за енергетиката през 2015 г., както и поправките в закона за ВЕИ и за енергийната ефективност. Не трябваше да се разделя КЕВР - на енергиен и воден състав, но при един и същи бюджет. Важни решения се вземат в намалена бройка експерти, да не говорим, че комисията заседава изцяло по административни въпроси, коментира енергийният експерт Еленко Божков, бивш член на ДКЕВР.

На практика проблемите на енергетиката се решават от 5 човека, вместо от 7, а във ВиК- от 3-ма - това означава риск от корумпиране на съответните комисари. А влиянието на председателя на комисията и още 2-ма члена се засилва неимоверно, защото те участват и в двете подкомисии, което предполага една неравнопоставеност сред колегите им.

Бяха наложени и много неблагоприятни промени, свързани с търсенето на възможност за ограничаване вредното влияние към ВЕИ-та. При тях тази рестрикция също бе наложена неравнопоставено и то само за малките централи. Те бяха най-много орязани, а техните собственици или повечето от тях сега са в процес на фалит. Същото се отнася и за високоефективното комбинирано производство. Там трябваше да се вземат редица мерки, но те не бяха взети.

Изборът на новата комисия на КЕВР беше направен така, че той се превърна в изцяло политико-корпоративен орган. Да не забравяме, че в НС бяха избрани две временни комисии - първата, енергийната, на депутата от ПФ Валери Симеонов, която не свърши никаква работа за почти 2 г. се дискредитира. В тази комисия докладът беше подписан с особено мнение от всички нейни членове, включително и от председателя, но не доведе до никакви резултати. Другата комисия беше за фактите и обстоятелствата около АЕЦ „Белене”, която също няма да постигне абсолютно нищо, тъй като парламентът има да решава много сериозни проблема. Става въпрос за начини да се заметат много от трудностите около централата под масата.

А какво направи или не направи правителството на Бойко Борисов за българската енергетика? На първо място - по арбитража за АЕЦ „Белене” след като се знаеше, че бяха платени аванси за невалидни договори, т. нар. анекси, със споразумения или без, защо срещу тези пари се изработваше оборудване? Знаеше се предварително, че това дело по този арбитраж не можеше да бъде спечелено. Ами защо тогава още първото правителство на Борисов, а и след това, не се опита да постигне някакво споразумение с „Атомстройекспорт” още преди да е взето решението от арбитража, а трябваше да се дадат 65 млн. за адвокатски услуги, една част от тях дадени на бившия министър на икономиката Трайчо Трайков?

Втори проблем на правителството - те отказаха и на практика не пожелаха да нотифицират закона за ВЕИ и договорите за 2-те американски централи пред ЕК. Това означаваше, че те трябваше да отправят питане до ЕК има ли държавна помощ и какво трябва да се направи в тези договори и в закона. При това положение ЕК беше длъжна да отговори в двумесечен, а не както сега, след жалбата ни - без предвиден срок за отговора. ЕК продължава все още да изучава тези въпроси, а и, да си го признаем, под влияние вероятно на различни лобита в самата нея, с което се отлагат решенията.

Като говорим за пропуснати възможности - не бива да забравяме влиянието и спирането от българското правителство на договора за „Южен поток“. Премахването на тази възможност за изграждането му и непоследователността на кабинета. Продължава и досега неяснотата за новите блокове в АЕЦ „Козлодуй“ - кой ще ги строи, ще ги строи ли изобщо, ще има ли преговори, с кого? Пречи се по всякакъв начин на изграждането на нова ядрена мощност там. Това са неща, които не би трябвало да се пренебрегват.

Реклама:
» Абонирай се безплатно за НОВИНИТЕ всеки ден
Разпечатай | Изпрати | Коментирай | Абонирай се за дума
» Напиши статия и ти
Още по темата:
Тагове:
Реклама:
Реклама:
Автор: Валя, 22 ноември 2016 18:43:05
ДКЕВР се увеличи с водния сектор по времето на Царя.Тогава трябваше да се намерят топли местенца на още 5 човека т.н. комисари, които да отговарят за водния сектор- в същност те нищо не правеха, освен да пият в работно време и да си взимат заплатите.А един от тях - представител на една етническа партия въобще не си правеше труда и да идва на работа.
Самият Еленко защо не каже , че преди той са се появи като комисар, в ДКЕВр работеше дъщеричката му.Самият той е енергетик, колкото слона е балерина.
А настоящият председател , пенсионера Иванов- лична кандидатура на Иван Костов , сладко си кара старините там, нищо не прави, търпи една сюрия пенсионери като него на щат, като има една на 73 години и така живота си тече и заплатите си вървят нагоре. Сега там главен експерт взима 1600 лева, началник отдел над 2300 , а комисарите по 5-6 хиляди.НЕ Е ЛОШО НАЛИ! ЗА ТОВА ПЛАЧЕ ЕЛЕНКО.
ВРЕМЕ Е ТАЗИ КОШНИЦА ДКЕР ДА СЕ ИЗПРАЗНИ ОТ ТУНЕЯДЦИ И НЕКАДЪРНИЦИ ОТ ГЕРБ. ДАНО Е ПО- СКОРО!

Абонирай се за
НОВИНИТЕ БЕЗПЛАТНО

Абонирай се за ключова
дума по e-mail