Строители на туризЪма
Като ехо от комунистическата реторика. Така ми прозвучаха амбициозните планове за бъдещето на българския туризъм, които обяви икономическото министерство миналата седмица.
България ще стане топ дестинация за платежоспособни туристи, ще се състезава с Австрия и ще надвие Гърция, каза министерството след проучване проведено, за да опознаем по-добре конкурентите си.
С две думи да изпълним и преизпълним петилетката.
Истината е, че това не може да се случи, а и не е нужно.
България е тъжна и мистична заради историята си, шумна и купонжийска с нощните си клубове, има семпла, но вкусна храна, хубаво време, красиви жени и страхотното вино. И е една от най-достъпните дестинации за онези, които пътуват с ограничен бюджет.
Очевидно това на хората от сектора не им харесва, но да казваш, че отсега нататък ще бъдем топ дестинация за богати туристи, е чиста фантастика.
Около нас минават милиони туристи, които не са само от породата младежи на запой. Те търсят археология, природа, забавление (но не са много богати, съжалявам). Това, което нямаме, за да ги привлечем, е маниери и бранд – факт, който и министерството правилно отчита.
Защо обаче бяха нужни четири години и специално проучване, за да се разбере нещо, което всички знаем от поне десетилетие?
Още по темата:
- » НСИ: Продължителността на живота на българите достига 73,5 години
- » Над половината от общините в страната са с население под 10 000 души
- » Туристическият бранш настоява за удължаване на работните визи от трети страни