Новото лого на Гугъл получи смесени реакции
След като ''Гугъл'' официално представи чисто ново лого за първи път от 16 години насам във вторник, световната общественост буквално се взриви.
Оказва се обаче, че новото изображение на компанията далеч не е случайно и е замислено като начало на цялостното ребрандиране на марката. Като допълнение беше представено и минимизирано изображение, разработено изцяло за приложението на ''Гугъл'' за смартфони. То представлява буквата ''G'' изобразена в основните цветове - червено, жълто, синьо и зелено.
Новият дизайн използва по-изчистен и специално създаден шрифт без заострени върхове. Според мнозина обаче, буквите изглеждат почти като нарисувани от деца.
''Аз самият съм работил по сътворяването на по-опростена идентичност на ''Гугъл'' преди няколко години, така че много добре съм запознат с целия процес на ребрандиране, през който преминава екипа. Сегашното преобразяване на дизайна е напълно естествена еволюция на визуалната идентичност на ''Гугъл''. Може би дори малко твърде естествена ...,'' казва пред електронното издание fastcodesign.com дизайнерът и артистичен директор на SIEGEL+ GALE Мадс Якоб Пулсен.
Много експерти по дигиталните пазари вече изказаха мнение по въпроса за това доколко е успешен опитът за ребрандиране.
''Гугъл'' е от малкото компании по света, които в последните години решиха да вървят към дегитализация. Компанията създава и придобива продукти, които се реализират главно във физическия свят. С преструктурирането към марката ''Alphabet'', а останалите продукти от марката ''Гугъл'' изглежда ще бъдат освободени и ще станат изцяло мобилни и дигитални,'' казва в интервю за fastcodesign.com Том Уотсън, Главен изпълнителен директор на Wolff Olins.
Още по темата:
- » Зa пъpви път oт 60 г.: Nоkіа вече не прави телефони, сменя и логото
- » Марияна Николова: В готовност сме да започнем летния туристически сезон
- » Министерство на туризма стартира рекламна кампания под надслов „Безопасно лято 2021“