Кунева: През 2020 г. една четвърт от влизащите на пазара на труда ще са от роми

Кунева: През 2020 г. една четвърт от влизащите на пазара на труда ще са от роми
снимка: БГНЕС
A A+ A++ A

През 2020 г. една четвърт от влизащите на пазара на труда ще са от ромски произход. Това прогнозира вицепремиерът по координация на европейските политики и институционалните въпроси Меглена Кунева на Кръгла маса за правната рамка за растеж и заетост в България.

По думите й бизнесът много добре знае какво означава това и какво предизвикателство ще бъде наемането на квалифицирана работна ръка.

„Усилията трябва да бъдат насочени натам, не просто на получаване на занаят“, смята Кунева. Те изтъкна, че е важно правилата и законите да важат за всички, без отклонения.

 "Това, обаче не може да замести въпроса, свързан с образованието. По-назад сме, отколкото бяхме преди няколко десетилетия по отношение на посещаване на учебни занятия на хората от ромски произход. Има повод да се въздиша, но това не значи да не се прави нищо", коментира вицепремиерът.

Тя заяви още, че първото, което е направил ЕС при започването на кризата било да излезе с много ясна позиция, че толкова тежка криза не може да отиде напразно, без да се види какви са уроците от нея и благодарение на тях, да се мине на по-високо стъпало.

"В повечето страни-членки на ЕС погледнаха правните си рамки и законодателство и прецениха дали то наистина изпълнява целите, за които е предназначено. Тази преоценка става особено остра в момент на криза и е особено важна. Това трябваше да го направим по-рано и ние в България", посочи Кунева.

Кунева отново изтъкна тезата си, че зависим от политическата стабилност и върховенството на закона и без тях не можем да вървим напред.

Кунева подчерта, че създаването на равни и лесни условия за всички участници на пазара у нас е най-сигурният шанс да гарантираме растежа и да подобрим конкурентоспособността.

„Ако не говорим и правим достатъчно за конкурентоспособността, просто ще отпаднем от състезанието“, смята Кунева. Тя допълни, че трябва да е ясна българската марка-с какво сме известни и с какво се налагаме.

„Трябва да изберем нашата ниша и къде сме най-силни, кое е специфичното българско нещо, от което имаме най-голям интерес и добавена стойност",  посочи още тя.

#Меглена Кунева #пазар на труда #роми

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Политика
Последно от Политика

Всички новини от Политика »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници