Роботите помощници настъпват и в България

Роботите помощници настъпват и в България
A A+ A++ A

Роботизираните домашни уреди отдавна не са новост на западните пазари, но въпреки сравнително високата им цена а популярността им в България също расте. Това показва информация от българското представителство на чешката компания Certus Mercatus, която се занимава с дистрибуцията у нас и в Източна Европа на може би най-известните домашни роботи – тези на iRobot. Американската компания, основана от учени по изкуствен интелект от Масачузетския технологичен институт, разработва първоначално роботи за военни цели, а по-късно навлиза и в сегмента на потребителската електроника с роботизираните прахосмукачки Roomba, които са първи по-рода си на пазара и в началото на тази година отбелязаха 10 милиона продажби в цял свят.

Следва създаването и на други серии като Scooba за миене на подове, Braava за забърсване, Verro за почистване на басейни и Looj за чистене на улуци. На провелото се преди българско представяне на портфолиото на компанията стана ясно, че дейността й в България започва точно преди година, а продуктите на iRobot вече могат да се намерят в големите вериги за техника, различни електронни магазини и самостоятелни търговци. Според прогнозите на Certus Mercatus делът на роботизираните прахосмукачки от всички продадени на нашия пазар е около 4%, а за тази година се очаква увеличаване на продажбите им със 65%. Основната част се пада на iRobot, което е най-познатото име в този пазарен сегмент, на който вече присъстват LG, Samsung, Hoover и Miele.

По-високата цена в сравнение със стандартните прахосмукачки със сигурност възпира мнозина, но и немалко потребители се обръщат към спестяващите време машини – топмодела на iRobot Roomba 880 например се продава за около 1350 лв, но заради голямото търсене наличностите се изчерпват бързо, споделя управителя Драгомир Иванов. Като цяло джаджата е в недостиг в световен мащаб, но въпреки това от лятото досега от нея са продадени над 150 броя. Като цяло роботите помощници са насочени към няколко групи потребители: заетите, които нямат време за чистене; хората, които не обичат да правят това; желаещите да имат повече свободно време за по-приятни неща; семействата с малки деца; и облекчаването на ежедневието на по-възрастни хора.

 

 

 

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Коментирай

Най-четено от Технологии
Последно от Технологии

Всички новини от Технологии »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници