Човешка грешка е причинила катастрофата в Калояновец

Човешка грешка е причинила катастрофата в Калояновец
Снимка: БГНЕС
A A+ A++ A

"Човешка грешка" е причината за инцидента с влака в Калояновец, каза пред БНР (Вnr.bg) изпълнителният директор на БДЖ Християн Кръстев.

В самата гара, при влизането на влака, сигнализацията е светела за отклонение, но де факто те не са намалили скоростта, намалили са я само от 100 на 98 км., а отклонението е с 40 км, в което е трябвало да влязат. Самите машинисти не са си свършили работата. Това не е автоматично устройство, което да движи влака, това не е компютър, каза Кръстев.

Той увери, че се очаква движението на влаковете в участъка да бъде възстановено до обед.

Около два милиона лева ще са щетите след влаковия инцидент

информира Кръстев. По думите му наблизо е имало река и е можело да стане много по-тежка трагедия, ако влакът е паднал от моста в нея.

"Предвидено е всеки, който е подал жалба срещу нас, да бъде обезщетен”, заяви Християн Кръстев.

Засега няма определена твърда версия. Но повечето специалисти са категорични, че влакът се е движил с превишена скорост, каза министърът на транспорта Данаил Папазов пред Нова ТВ (Novatv.bg).

Помощник-машинистът е управлявал композицията, а не загиналият машинист

„Машинистът е изключително опитен, помощник-машиниста само от няколко седмици има право да управлява влак под надзора и управлението на машиниста“, обясни Папазов.

По думите му в момента се вади лентата от автоматичната система – ще стане ясно точно с колко километра се е движил влака преди инцидента. Там нямало грешка, тъй като всичко е документирано.

Катастрофата е станала в чисто новия участък на гарата и най-вероятно е предизвикана от несъобразена скорост, съобщи по-рано за "Дарик" (Dariknews.bg) Папазов.

„Огледът показва, че

пътят е в много добро състояние

Предполага се, че една от причините е превишена скорост с навлизане в стрелката. Информацията, която имам, е, че локомотивът се е завъртял и се е ударил в третия вагон, което също навежда на мисълта, че става въпрос за превишена скорост. Все още не можем да кажем нищо. Има компетентни органи, които ще разследват", добави министърът.

Бисер Минчев, главен ревизор по безопасността в Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ), заяви, че започва вдигане на вагоните от дерайлиралия влак.

По-всичко личи, че

грешка на машиниста - превишаване на пределната за участъка скорост от 40 км/ч, е довела до инцидента

изрази лично мнение Минчев.

Поражения има по целия релсов път, разказа той от мястото на инцидента, и увери, че ще се работи максимално бързо за възстановяването на трасето.

Димитър Гергов, председател на синдикалната организация на депото в Пловдив, каза пред "Фокус" (Focus-news.net), че загиналият 38-годишен железничар

Венко Тодоров е бил добър професионалист

в системата е от 1998 година.

Експертизите ще доказват каква е причината за катастрофата, но машинистите от Пловдив изключват вероятността на Венко да му е станало лошо. Това е нeвъзможно, тъй като в такива случаи той трябва да е бъде сменен от колегата му -  втория машинист, който също е бил в локомотива.

Вторият машинист също е пострадал и в момента е в болница със счупени ребра, каза Гергов.

Засега съмненията падат върху релсовия път, който е нов. Въпреки това, в този участък е имало знаци за намаление на скоростта от 120 на 80 км/ч, което говори за някаква нередност, добави още Гергов.

#Венко Тодоров #влак #дерайлирал #София-Бургас #Калояновец

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Общество
Последно от Общество

Всички новини от Общество »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници