Facebook провела социален експеримент с почти 700 000 потребители

Facebook провела социален експеримент с почти 700 000 потребители
A A+ A++ A

Изглежда, емоциите са заразни дори и в социалните мрежи, или поне това твърдят резултатите от огромния социален експеримент на Facebook, за който се разбра наскоро. В продължение на седем дни социалната мрежа е манипулирала публикациите, които 689 003 потребители са виждали в потоците си с ъпдейти, за да се разбере как се придвижват позитивните и негативните новини в социалните мрежи. Някои от потребителите са виждали основно положителни публикации, а други най-вече отрицателни, а скритите от специалния алгоритъм ъпдейти са били видими при презареждане на страницата. Резултатите показват, че разглеждането на позитивни публикации води до по-положителна активност в социалната мрежа и от страна на потребителя, който ги вижда. Ефектът на негативните публикации пък е обратен.

Всъщност експериментът е направен още през 2012, но резултатите са публично достъпни едва сега. Според условията на Facebook експериментът е напълно легален, тъй като потребителите се съгласяват да бъдат част от експерименти, когато се регистрират. Публикациите са били подбирани само от машини, които са използвали специален алгоритъм, за да определят кои са положителни и кои отрицателни. Въпреки това провеждането на подобни проучвания без уведомяване на потребителите има и етична страна и тя определено не е била взета под внимание от Facebook.

http://www.pnas.org/content/111/24/8788.full
http://www.wired.com/2014/06/everything-you-need-to-know-about-facebooks-manipulative-experiment/

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Коментирай

Най-четено от Технологии
Последно от Технологии

Всички новини от Технологии »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници