"Мтел" с нова стратегия за увеличаване на пазарния дял

"Мтел" с нова стратегия за увеличаване на пазарния дял
A A+ A++ A

През последните месеци се смени почти целият висш ръководен екип на "Мтел", което се оказа подходящ повод за телекома да представи новите мениджъри от управителния съвет на специална среща с медиите. На нея беше направен преглед на сегашното състояние на компанията, предизвикателствата, пред които е изправена, и плановете й за бъдещо развитие от главния изпълнителен директор и главен директор "Маркетинг" Танасис Кацирубас, главния директор "Финанси" Милан Залетел, главния директор "Технологии" Хорст Пертъл и главния директор "Мултимедия и фиксирани услуги" Адриан Йежина.

"Наша стратегическа цел е да останем лидер на мобилния пазар и да разширим дeла си на фиксирания пазар", заяви Танасис Кацирубас. "Ще поставим фокус върху продукти и услуги с най-добро съотношение цена-качество, залагайки на пакетните предложения", допълни той. Според него компанията иска да увеличи дeла си на пазара на смартфони и по този начин да повиши нивото на проникване на потреблението на мобилен интернет в България, където компанията вижда сериозен потенциал. Сред основните проблеми на нашия пазар според него са свръхрегулацията, силната конкуренция, намаляващите цени и ниското потребление на индивидуалните и бизнес потребителите.

Компанията сподели, че по-късно тази година ще бъде и търговският старт на система за безконтактни плащания чрез технологията NFC. Партньори в проекта са Първа инвестиционна банка, MasterCard и TSM. Тази инициатива е една от петте основни области, върху които ще се фокусира компанията. Посветена е на иновациите и в нея се планира добавянето на допълнителна функционалност към спешния номер 112, както и опция за автоматичен пренос на данни в случай на пътен инцидент. Компанията ще опита да спечели потребители чрез нови продукти и услуги с оптимално съотношение цена-качество като тарифите "Мтел Трансфер" и новите фисирани предложения. Другите области включват предлагането на умни продукти и услуги като по-атрактивни пакети за мобилен интернет за увеличаване на дела на смартфоните, запазване на инвестициите и подобряване на клиентското преживяване.

Компанията смята, че фиксираният пазар в страната е силно фрагментиран с над 250 отделни играчи, което не е устойчива тенденция в дългосрочен план. Все пак "Мтел" смята, че е време да оправдае големите инвестиции във фиксираната си инфраструктура, и ще започне да предлага агресивни планове за домашен интернет и телевизия, с които да увеличи пазарния си дял в тази област от сегашните 7%.

Засегната беше и темата за инвестициите в мобилната мрежа, но там не бяха разкрити конкретни подробности заради търговската тайна. Все пак според Хорст Пертъл обновяването на мрежата на компанията тече отдавна и в момента е достигнало до 75%, като компанията ще приключи с него преди завършването на този процес в GLOBUL. Заради дългогодишното присъствие на нашия пазар, на "Мтел" се налага да заменя и по-старо оборудване, което до известна степен усложнява прехода, заяви той.

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Коментирай

Най-четено от Технологии
Последно от Технологии

Всички новини от Технологии »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници