"Мтел" с нова стратегия за увеличаване на пазарния дял
През последните месеци се смени почти целият висш ръководен екип на "Мтел", което се оказа подходящ повод за телекома да представи новите мениджъри от управителния съвет на специална среща с медиите. На нея беше направен преглед на сегашното състояние на компанията, предизвикателствата, пред които е изправена, и плановете й за бъдещо развитие от главния изпълнителен директор и главен директор "Маркетинг" Танасис Кацирубас, главния директор "Финанси" Милан Залетел, главния директор "Технологии" Хорст Пертъл и главния директор "Мултимедия и фиксирани услуги" Адриан Йежина.
"Наша стратегическа цел е да останем лидер на мобилния пазар и да разширим дeла си на фиксирания пазар", заяви Танасис Кацирубас. "Ще поставим фокус върху продукти и услуги с най-добро съотношение цена-качество, залагайки на пакетните предложения", допълни той. Според него компанията иска да увеличи дeла си на пазара на смартфони и по този начин да повиши нивото на проникване на потреблението на мобилен интернет в България, където компанията вижда сериозен потенциал. Сред основните проблеми на нашия пазар според него са свръхрегулацията, силната конкуренция, намаляващите цени и ниското потребление на индивидуалните и бизнес потребителите.
Компанията сподели, че по-късно тази година ще бъде и търговският старт на система за безконтактни плащания чрез технологията NFC. Партньори в проекта са Първа инвестиционна банка, MasterCard и TSM. Тази инициатива е една от петте основни области, върху които ще се фокусира компанията. Посветена е на иновациите и в нея се планира добавянето на допълнителна функционалност към спешния номер 112, както и опция за автоматичен пренос на данни в случай на пътен инцидент. Компанията ще опита да спечели потребители чрез нови продукти и услуги с оптимално съотношение цена-качество като тарифите "Мтел Трансфер" и новите фисирани предложения. Другите области включват предлагането на умни продукти и услуги като по-атрактивни пакети за мобилен интернет за увеличаване на дела на смартфоните, запазване на инвестициите и подобряване на клиентското преживяване.
Компанията смята, че фиксираният пазар в страната е силно фрагментиран с над 250 отделни играчи, което не е устойчива тенденция в дългосрочен план. Все пак "Мтел" смята, че е време да оправдае големите инвестиции във фиксираната си инфраструктура, и ще започне да предлага агресивни планове за домашен интернет и телевизия, с които да увеличи пазарния си дял в тази област от сегашните 7%.
Засегната беше и темата за инвестициите в мобилната мрежа, но там не бяха разкрити конкретни подробности заради търговската тайна. Все пак според Хорст Пертъл обновяването на мрежата на компанията тече отдавна и в момента е достигнало до 75%, като компанията ще приключи с него преди завършването на този процес в GLOBUL. Заради дългогодишното присъствие на нашия пазар, на "Мтел" се налага да заменя и по-старо оборудване, което до известна степен усложнява прехода, заяви той.