"Гугъл" и "Фейсбук" завземат интернет рекламния пазар в България

"Гугъл" и "Фейсбук" завземат интернет рекламния пазар в България
“Интернет рекламата на практика не е намаляла – тя се е увеличила, но на друго място - в Гугъл и Фейсбук”, посочи председателят на БАКА Красимир Гергов.
A A+ A++ A

Българската асоциация на комуникационните агенции изнесе данни за приходите от реклама в страната през 2013 г.

Според председателят на БАКА Красимир Гергов, през изминалата година нетните приходи възлизат на 303 млн. лв, което представлява слабо намаление с 0,62% спрямо 2012 г.

Гергов посочи, че очакванията са пазарът да остане стабилен и през 2014 г, като при благоприятни условия може да бъде отбелязан и ръст до 2%.

От данните на БАКА става ясно, че за 2013 г. ръст бележат приходите от телевизионна реклама (2,5%), която запазва най-голям дял на пазара със 185 млн. лв., и тези от външна реклама, които постигат ръст от 2,3% до 38 млн. лв.

Печалбата от реклама в печатните издания е намаляла с 5% спрямо 2012 г. и възлиза на 40 млн. лв.

Спад от 3,3% е регистриран и при радиорекламата, чиито нетни приходи възлизат на 15 млн. лв.

Рекламата в интернет бележи най-сериозен спад спрямо 2012 г. - 16,9% и приходи от 20 млн. лв., но в статистиката не са включени данни за рекламата във Фейсбук и Гугъл, която според БАКА се увеличава.

“Интернет рекламата на практика не е намаляла – тя се е увеличила, но на друго място - в Гугъл и Фейсбук”, отбеляза Гергов.

Според него, тенденцията ще се увеличава с времето, като по данни на „Пиеро 97“, рекламата през Фейсбук и Гугъл възлиза на около 22-23 млн. лв.

Агенцията също отчита, че пазарът на интернет реклама реално е пораснал, но не в посока българските онлайн медии.

„Засилената конкуренция, свиването на рекламните бюджети и агресивната политика на Гугъл и Фейсбук кара българските медии масово да се съгласяват с непрестанния натиск за намаляване на цените, да се фокусират върху краткосрочното „оцеляване“ и да забравят, че от решенията им днес зависи съдбата им, както и тази на бранша утре“, отбеляза Цеков.

„Държавата се е превърнала в основен рекламодател на пресата и радиото, а борбата за спечелване на каквато и да е обществена поръчка е стремеж за оцеляване и битка без регламент. Това ще се промени, но надали в 2014 г.“, коментира още управителят на медийната агенция „Пиеро 97“ Иво Цеков.

#Красимир Гергов #реклама #интернет #Гугъл #Фейсбук

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Общество
Последно от Общество

Всички новини от Общество »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници