От септември СЕМ ще глобява за реклами с по-силен звук
Телевизионните реклами все още са с по-силен звук от този на другите предавания. Това казаха от Съвета за електронни медии за БНТ. Срокът, в който телевизионните оператори трябваше да се саморегулират и рекламите да станат по-тихи, изтече на 1 юли.
След като през февруари бе приет Единен стандарт за регулация на нивата на звука, оказва се, че не всички телевизии са се съобразили със срока и в момента все още се чуват реклами със стряскащо силен звук.
Според председателя на СЕМ една от причините за това е, че рекламодателите са сключили договорите си с телевизионните оператори, преди да се въведе изискването.
"Има вече стандарти, които са въведени, така че да не се произвеждат
реклами с разминаване в звука. Дори и само реклами продължават да гърмят. А това вече е изцяло във възможностите на самата телевизия да реши този проблем", обясни председателят на СЕМ Георги Лозанов.
Mного телевизионни оператори все още не са закупили и специални устройства, с които да регулират звука. Според председателя на СЕМ това не е малка инвестиция и е още една причина за бавното изпълнение на разпоредбата.
"Есента СЕМ ще направи мониторинг и ще установи дали изцяло е изчистен проблемът. И ако има разминаване, ще пристъпим към санкции", посочи председателят на СЕМ Георги Лозанов.
Те ще бъдат от 3 хиляди при първо нарушение до 30 000 лева при повторно.
По думите на на председателя на СЕМ, зрители продължават да изпращат жалби в Съвета за електронни медии.
Още по темата:
- » И СЕМ е на ротация - Габриела Наплатанова поема сега, след 6 месеца шефка става Симона Велева
- » Брандове забраняват реклами, създадени от изкуствен интелект
- » Георги Лозанов: Иван Гешев се събужда от някакъв сън