Microsoft Surface продължава да се продава слабо
Според информация на Bloomberg към края на февруари Microsoft са успели да продадат общо около 1.5 милиона таблета от серията Surface. Същите източници посочват, че около 1.1 милиона устройства са с Windows RT, докато пуснатият в продажба през февруари Surface Pro е успял да привлече малко над 400 000 купувачи. Информацията означава, че през първите два месеца на новата година Microsoft са продали точно толкова устройства, колкото и през последните два месеца на миналата.
С други думи, поне за момента Surface Pro не е успял да вдигне цялостно продажбите на продуктовата линия, но за сметка на това е успял да свали още популярността на таблетите с Windows RT, от които за 2013 до момента са продадени само около 350 000. Това е сериозно отстъпление от малко над 700 000 продадени броя от Surface RT за същия времеви период от 2012 и направо нищожно в сравнение с над 22 милиона продадени iPad-a.
Слабото представяне на Surface RT пък допълнително разколебава хардуерните партньори на компанията от Редмънд. Както е известно Samsung и Toshiba вече се отказаха да пускат таблет с Windows RT, а други компании като Acer и HTC отложиха съответните си устройства за второто тримесечие на 2013, за да могат по-добре да преценят пазарното развитие.
http://www.bloomberg.com/news/2013-03-14/microsoft-s-surface-tablet-is-said-to-fall-short-of-predictions.html