Интервю с Иван Бозев, регионален генерален мениджър за Югоизточна Европа в Lenovo

Интервю с Иван Бозев, регионален генерален мениджър за Югоизточна Европа в Lenovo
A A+ A++ A

През последните месеци Lenovo се представя повече от добре на фона на глобалното положение в компютърния сектор, което ни провокира да зададем няколко въпроса на Иван Бозев, който е регионален генерален мениджър за Югоизточна Европа (България, Хърватия, Унгария, Румъния, Сърбия, Словакия, Словения и още шест страни от Източна Европа) в Lenovo. Ръководи бизнеса на компанията в региона и отговаря за бизнес операциите, разработването и приложението на стратегията, продажби, маркетинг и управление на взаимоотношенията с всички заинтересовани страни в PC индустрията за всички продукти на Lenovo за организации и потребители.


Mobile Bulgaria: Преди дни Lenovo отчете за тримесечието годишен ръст на печалбата и на доставените компютри от 35% и се изкачи на второ място при производителите в световен мащаб. Какво е в основата на този успех?

Иван Бозев: Нашите успехи се дължат на последователността, с която компанията се развива. Следваме ясна стратегия, която се базира, от една страна, на инвестиции и експанзия там, където има нови възможности, а от друга - на запазване и надграждане на вече установената лидерска позиция в сегментите и географските райони, където водим.
Произвеждаме компютри за хората, които създават нещо в живота си и имат нужда от компютър с много полезни и практични функции. Ето защо нашите компютри са мощни, силни и могат да устоят на много предизвикателства. Предимството на компютрите на Lenovo са функционалностите, които са създадени за различните потребителски сегменти - крайни потребители, представители на малки и средни компании, корпорации, държавния сектор и така нататък. Ние сме конкурентоспособни във всички сегменти и това не е тайна за потребителите. Това е и причината за бързия ни растеж, подкрепен от нашата нова бранд концепция, която представихме и в България: For Those Who Dо.

MB: Мобилните телефони и смартфони на Lenovo се радват на голям успех в Китай. Има ли планове за продажбата им и на други пазари?

ИБ: Към момента тези продукти се продават на китайския пазар. Първо искаме да повторим успеха на нашите компютри и в сегмента на смартфоните в Китай. Ние напълно разбираме, че за да постигнем успех при мобилните телефони, не е достатъчно просто да разработим първокласен хардуер. Потребителите търсят цял комплекс от преживявания със страхотни приложения и услуги. На този етап не можем да разкрием повече детайли в тази насока.

MB: Развиващите се пазари (Китай, Русия, Индия, Бразилия и Южна Америка) са генерирали над 56% от приходите на компанията за тримесечието. Те традиционно са чувствителни към цените - означава ли това, че Lenovo ще предпочете обемите за сметка на печалбата?

ИБ: Нашата цел е да разработим продукти, които привличат потребителите със своята функционалност, иновативност и дизайн. Цените ни също са атрактивни, но не са основната причина за нашия успех. Ръстът на приходите ни с 90% за последното финансово тримесечие показва, че сме на правилния път към здравословния баланс между високо качество и конкурентни предложения.

MB: Първият ултрабук на Lenovo - IdeaPad U300s, вече получи много добри отзиви от технологичната преса. Смятате ли, че този тип компютри ще е новият двигател на компютърната индустрия, и имате ли прогнози какъв дял ще имат ултрабуците в портфолиото на Lenovo догодина?

ИБ: U300s е изключително тънък лаптоп, предназначен за потребители, които търсят изискан компютър. Той комбинира първокласен дизайн със завидна мощност, продуктивност и иновации, като дишащата клавиатура например. Ултрабуците са нова категория, която идва в отговор на растящата нужда от непрекъсната мобилност. IdeaPad U300s e перфектното решение за потребителите, които се увличат по модните тенденции, но не за сметка на технологичните параметри.

MB: Първите таблети на Lenovo заложиха на Android. Какво можем да очакваме при този тип устройства? Ще предложите ли и модели с Windows 8?

ИБ: Сегментът на таблетите расте бързо. Създадохме таблета ThinkPad, за да предложим продукт без аналог в категорията, като комбинира достъпа до съдържание с творчески приложения. Ние използвахме обратната връзка от нашите бизнес клиенти, за да създадем комбинация от много бизнес характеристики и технологични предимства като устойчивото на надраскване Gorilla Glass стъкло, поддръжка на Flash съдържание и всички останали възможности, които дава платформата Android. Както знаете, нашето партньорство с Microsoft е чудесно. В сегмента на лаптопите Lenovo създаде уникалния продукт Enhanced Experience 2.0 for Windows 7, който помага на компютрите да се стартират за по-малко от 10 секунди. Със сигурност ще продължим да разработваме нови опции към операционните системи, които да предложим заедно с нашите таблети.

MB: Какво е специфичното на българския компютърен пазар в сравнение с другите страни от региона?

ИБ: Българският пазар е много интересен от гледна точка на технологична култура на потребителите. Трябва да се отбележи, че клиентите в България бързо възприемат модерните технологии и проявяват любопитство към всичко ново. Наскоро отворихме нашия Lenovo Exclusive Store в София, който предлага всички продукти и технологии на марката на едно място и с високо качество на обслужването. Пазарът в България се развива с добри темпове и се надяваме тази тенденция да продължи.

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Коментирай

Най-четено от Технологии
Последно от Технологии

Всички новини от Технологии »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници