Правителственият самолет извършвал търговски полети без лиценз

Правителственият самолет извършвал търговски полети без лиценз
Липсата на търговски лиценз прави превозите на футболни отбори, включително „Витоша“ – Бистрица, в който е картотекиран премиерът Бойко Борисов, незаконни. Снимка: БГНЕС
A A+ A++ A

Правителственият Авиоотряд 28 не притежава лиценз за търговски превози, който да му позволява да извършва превози на футболни отбори.

Това обявиха от Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“ в отговор на запитване на „Капитал“.

Повод за официалното запитване на изданието до администрацията стана тиражираната в средата на август информация за това, че правителствени самолети са превозвали футболни отбори, включително „Витоша“ – Бистрица, в който е картотекиран премиерът Бойко Борисов, и „Чавдар“ – Етрополе, чийто президент е депутатът от ГЕРБ Емил Димитров.

От отговора до „Капитал“ се разбира, че правителственият Airbus А319 има разрешение за въздушни превози - полети със специално предназначение, Falcon 2000 - разрешение за облитане на радио и светотехнически средства (самолетът е екипиран с техника, която се използва за проверка на радионавигационните, радиолокационни и светотехнически средства) и въздушни превози - полети със специално предназначение, а хеликоптерите Mи-8 и Augusta A 109 E имат разрешение за патрулиране и наблюдение, както и за въздушни превози - полети със специално предназначение.

Всичките тези разрешения обаче са по Наредба № 24 от 2000 г. за издаване свидетелства на авиационните оператори, извършващи специализирани авиационни работи.

В нея изрично е посочено, че тя не се отнася „до авиационни оператори, изпълняващи въздушен превоз на пътници или товари и поща, за превози на аеротаксита и спешна медицинска помощ“, отбелязва „Капитал“.

За да извършва търговски превози, Авиоотряд 28 би трябвало да разполага със свидетелство по Наредба № 37, по която са регистрирани всички търговски превозвачи в страната.

Тезата за това, че правителствените самолети не могат да извършват търговски полети, застъпи бившият директор на авиоотряда Цвятко Луканов.

„Там е разковничето - кой или какво разрешава на отряда да извършва полети срещу заплащане и реално се взема и някаква добавена стойност за всеки извършен полет извън специалните полети на първите четирима“, коментира Цвятко Луканов пред „Дневник“.

#Цвятко Луканов #Емил Димитров #ГЕРБ #„Чавдар“ – Етрополе #Бойко Борисов #„Витоша“ – Бистрица #Авиоотряд 28

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Общество
Последно от Общество

Всички новини от Общество »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници