Мария Габриел: Амбицията ни с бъдещата програма МЕДИА е по-голяма видимост и конкурентоспособност на европейските творци и произведения

Мария Габриел: Амбицията ни с бъдещата програма МЕДИА е по-голяма видимост и конкурентоспособност на европейските творци и произведения
A A+ A++ A

Програмата МЕДИА в рамките на "Творческа Европа" е европейска история на успеха, с която можем да се гордеем. Нейните широко признати достижения са плодородна почва за политически успех в текущите преговори за програмния период след 2020 г. Защитавах идеята за увеличение на бюджета на МЕДИА и получих подкрепата на Колегиума на комисарите. Въпреки настоящите бюджетни ограничения, програма МЕДИА ще разполага с 1,2 милиарда евро, което е почти 30% увеличение в сравнение с настоящия й бюджет. Това обяви българският еврокомисар Мария Габриел по цифровата икономика и общество Мария Габриел на пресконференция в Европейската комисия относно бъдещето на програма МЕДИА.

Тя информира още, че текущите действия по програма МЕДИА ще продължат и ще бъдат модернизирани. Стремежът й е по-добро популяризиране на европейските произведения в контекста на засилена конкуренция, насърчаване на конкурентоспособността на сектора и подкрепа за наскоро изменената директива за аудиовизуалните медийни услуги.

По отношение на заетите в европейската творческа индустрия, които създават творби за широката публика, българският еврокомисар препоръчва те да бъдат подкрепени при поемането на рискове. Така те биха могли да увеличат мащаба на своите дейности, което от своя страна ще допринесе за конкурентоспособността на целия европейски аудиовизуален сектор.

"Животът на едно произведение не се свежда само до неговото създаване и финансиране. Популяризирането е все по-определящ фактор за неговия успех. Ето защо МЕДИА ще даде приоритет на стратегиите за разпространение и популяризиране, разработени в отделните държави-членки", очерта следващия приоритет Мария Габриел.

Тя подчерта още, че тъй като съединението прави силата, един от най-добрите начини за насърчаване на европейската творческа индустрия е работата в мрежа. МЕДИА ще насочи подкрепата си в тази посока. Мрежата Europa Cinemas, която е един от най-големите успехи на програмата, ще бъде разширена географски. Могат да бъдат създадени и нови мрежи в други сектори, като видео по заявка или фестивали, с цел да се увеличи аудиторията на творците.

Комисарят отбеляза и ключовото значение от обединяването на европейските филми на едно място. "Каталогът на европейските филми, който предложих и който получи силна подкрепа от творческата индустрия в Кан, ще бъде непрекъснато допълван. По този начин ще се улесни появата на нови икономически модели, позволяващи достъп до европейски произведения, включително на места, до които филмите не са достигнали досега", заяви Мария Габриел.

Тя изрази увереност, че може да разчита на съзаконодателите да бъдат също толкова амбициозни по отношение на програма МЕДИА, защото сега се предопределя конкурентоспособността и високите постижения на европейския аудиовизуален сектор за следващите десет години.

Не на последно място, по примера на настоящата програма "Творческа Европа", бъдещата ще включва междусекторен компонент. Предвидени са мерки за подпомагане на международния обмен на опит и добри практики.

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Коментирай

Най-четено от Политика
Последно от Политика

Всички новини от Политика »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници