Остана само един кандидат-купувач на „БДЖ – Товарни превози“

Остана само един кандидат-купувач на „БДЖ – Товарни превози“
Според председателя на съвета на директорите на „Холдинг БДЖ“ Владимир Владимиров не е проблем, че в конкурса за приватизацията на „БДЖ – Товарни превози“ остава само една компания. Снимка: БГНЕС
A A+ A++ A

Само една компания остава в конкурса за приватизация на „БДЖ – Товарни превози“ – регистрираната на 3 юли „Дует реълуей България“.

Според БНТ останалите петима кандидати за „БДЖ – Товарни превози“ нямат разрешение за боравене с класифицирана информация, което е задължително условие за кандидат-купувачите, предаде „Капитал Дейли“.

Оттук нататък приватизационната процедура изключва присъединяването на допълнителни участници.

„В тази тежка финансова година сме длъжни да ухажваме всеки инвеститор“, заяви за БНТ изпълнителният директор на Агенцията по приватизация Емил Караниколов.

Тъй като играчът за „БДЖ – Товарните превози“ е само един, Емил Караниколов предвижда, че приватизационната процедура ще завърши в по-кратки срокове.

Останалите 5 фирми, някои от тях представени от адвокати, които бяха купили документация за участие в публичния конкурс, запазиха мълчание, като само представителите на чешката Advanced World Transport са обявили, че се отказват.

Дори и да намалим критериите за допустимост, няма да има по-голям интерес, смята Емил Караниколов, защото по думите му не са дошли нито големи стратегически, нито финансови инвеститори.

Преди дни министърът на транспорта Ивайло Московски обяви, че логичната продажна цена на „БДЖ – Товарни превози“ е поне 200 млн. лв., като с тази сума трябвало да бъдат покрити поне част от задълженията на железницата към кредиторите.

„Дует реълуей България“ е регистрирана в Кипър, но според управителя й Даниел Дамянов зад нея стои британският инвестиционен фонд Duet Group.

Според председателя на съвета на директорите на „Холдинг БДЖ“ Владимир Владимиров не е проблем, че в конкурса за приватизацията на „БДЖ – Товарни превози“ остава само една компания.

„Важното е, че има кандидат. Дори при това положение плановете за финансовите приходи могат да се реализират“, каза той пред БНТ.

По думите на Владимир Владимиров слабият интерес се дължи на икономическата криза и на факта, че товарните си превози планират да продадат още Сърбия, Румъния и Полша.

Той добави, че за петте месеца на годината загубата на БДЖ е намаляла със 7 млн. лева, а оборотните пари са се увеличили с 15 млн. до почти 30 млн. лева.

Председателят на синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев каза също по БНТ, че очакваните приходи от приватизацията на „БДЖ – Товарни превози“ няма да станат факт.

Според него компанията като цяло е във все по-тежка позиция – плановете за изчистване на задълженията не са се състояли, а количеството превозени товари е намаляло с 1 млн. тона.

В отговор на въпрос Петър Бунев добави, че синдикатите нямат притеснения от влизането на нов собственик, тъй като в договора за приватизация има клауза за запазване на броя на работниците за три години и нивата на заплатите за същия период.

#Петър Бунев #КНСБ #Владимир Владимиров #Даниел Дамянов #Емил Караниколов #„Дует реълуей България“ #Министър на транспорта #Ивайло Московски #Агенция по приватизацията #приватизация #„БДЖ – Товарни превози“

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Транспорт
Последно от Транспорт

Всички новини от Транспорт »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници