Стана ясна причината защо няма разделителна мантинела на пътя София-Калотина

Стана ясна причината защо няма разделителна мантинела на пътя София-Калотина
A A+ A++ A

 

Над 3,5 млн. лв., с които Агенция “Пътна инфраструктура” не разполага, са сред причините, поради които по пътя между София и Калотина няма разделителна мантинела, с която да се обособят еднопосочни пътни платна в двете посоки. Това се посочва в писмен отговор на регионалния министър Лиляна Павлова до народен представител, съобщава БГНЕС.

Поводът за питането е катастрофата от юли месец, при която турският гастарбайтер Фарук Бекташ уби семейството мотористи Таня и Бойко Бойкови. Депутатът Петър Славов от Реформаторския блок пита защо автомобилната администрация не раздели с мантинели пътните платна, по подобие на тези, които са поставени между Бургас и Созопол.

Освен чисто финансовата причина, заради която пътят от столицата до сръбската граница няма разделителна мантинела по средата, Лиляна Павлова излага и технически аргументи в тази връзка. Според регионалния министър, пътният инцидент е станал в урбанизираната зона на Драгоман, където общата широчина на пътя е 7 км, а ограничителната скорост е 40 км/ч. Монтирането на ограничителна система би довело до допълнително стесняване на пътния участък и до затрудняване на живущите в района, тъй като трасето преминава през седем кръстовища. Освен това, ако се постави разделителна мантинела, ще се стигне и до разделяне на село Хераково, през което минава скоростният път.

От общата дължина на участъка – 48,7 км, само 23 км са четирилентов път. Според данните на “Пътната полиция” в участъка от разклона за Банкя до Сливница, където участъкът е най-широк, няма регистрирани пътнотранспортни произшествия, които да включват челен удар, е друг от аргументите да не се предвижда поставянето на разделителна мантинела.

В крайна сметка, Лиляна Павлова препоръчва засилване на контрола на “Пътна полиция” в проблемния участък, както и подобряване на маркировката. Без отговор остава коментарът на народния представител, че от години се говори за цялостна реконструкция на пътния участък, през който традиционно лятно време преминават турските гастарбайтери – веднъж по посока Турция и после обратно към Централна и Западна Европа.

БГНЕС припомня, че след като съдия Недялка Николова отказа да наложи “задържане под стража” на Ферук Бекташ, турският шофьор изчезна от адреса, на който трябваше да се намира под “домашен арест”. По искане на прокуратурата Бекташ е обявен за международно издирване и дори е включен в бюлетина на Интерпол. 

#разделителна мантинела

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Общество
Последно от Общество

Всички новини от Общество »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници