Московски обеща: ще изпълни поетите ангажименти към превозвачите! Дори да спре споделените пътувания?

Московски обеща: ще изпълни поетите ангажименти към превозвачите! Дори да спре споделените пътувания?
БГНЕС
A A+ A++ A

Всички ангажименти, които сме поели към вас, ще бъдат спазени. Това каза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски, по време на среща на представители на браншови организации на превозвачите. В срещата участваха и министрите на вътрешните работи Румяна Бъчварова и на регионалното развитие Лиляна Павлова.

Във връзка с поетия ангажимент да се оптимизира и коригира Националната транспортна схема министър Московски посочи, че ще бъде спазен срокът от 3 месеца. „Ако говорим за чисто нова транспортна схема, ще помолим да редактираме срока, защото няма да се справим за три месеца”, поясни транспортния министър.

„Предлагам да се направят най-належащите корекции към момента, за да има все пак някакъв работещ механизъм. Хубаво е да се обмисли дали тя да остане на 3 нива – републиканска, областна и общинска. Дали няма да е по добре да се премине към двустепенна схема, и част от републиканската да обслужва на областно ниво, но нека това д бъде процес на дебат между нашите експерти и вас”, призова той.  Тол таксите ще бъдат съобразени като цени по определени критерии и ангажиментите , които сме поели, ще изпълним, обеща той.

Транспортният министър коментира и процеса на категоризация на автогарите. „Окончателно остана да се категоризират 3 типа автогари, на които след това да се направи ценовата методика за определяне на таксите. Ще бъде съобразено по брой на жителите на населени места”, обяви още министър Московски.

Като най-сериозни проблеми превозвачите поставиха неработещата транспортна схема и сивия сектор в бранша.

"Основните ни проблеми са в това, че републиканската транспортна схема не работи, защото има свръхпредлагане на транспортни услуги. Необходимо е да се разработи нова транспортна схема, за да бъдат обезпечени интересите на всички - и на общините, и на превозвачите, и на хората", заяви Ивайло Константинов, член на Съюза на автобусните превозвачи, направи кратък анализ на проблемите на превозвачите.

Той посочи, че превозвачите работят в условия на постоянно намаляващ пътникопоток по причини, които са извън тяхната дейност. "Ние сме задължени с постановление от 1991 г. да предоставяме намаления на 12 групи граждани. А малкото компенсации за това от държавата изобщо не стигат до превозвачите. Разходите ни са много по-високи от тези на колегите ни в ЕС, липсва методика за категоризация на заплащането", отбеляза Константинов.

"Имаме тотална липса на човешки ресурси - състезаваме се с товарните превозвачи, които не могат да намерят шофьори за 2000 евро заплата месечно, а какво да кажем ние, тъй като при нас заплатите не са толкова високи. От друга страна покупките на автобуси у нас са много по-високи, отколкото при нашите колеги в другите европейски държави, а разходите – много по-големи. Ето защо сивият сектор в нашия бранш допълнително подронва бизнеса ни", констатира Константинов.

Като сериозен проблем той посочи и т.нар споделено пътуване. "Ние правим разлика между приятели и семейства, които делят горивото при пътуване и не са повече от 5% при тези т.нар. споделени пътувания. При тях има регулярност на превозите, цени, големи обеми, които достигат до оборот от 5 млн. лв. годишно – визирам една от фирмите. Според официалната статистика има 8000 регистрирани фирми – превозвачи с микробуси 8 плюс 1 места. Всичко това е в наш ущърб", подчерта Константинов. И припомни какви разходи има една фирма превозвач, които в пъти превишават тези на нерегламентираните, според него, споделени пътувания.

Ние и сега можем да осъществяваме контрол, но ако няма ясни текстове в закона, нашата работа няма да бъде удовлетворителна, заяви на свой ред след като изслуша с колегите си превозвачите министърът на вътрешните работи Румяна Бъчварова. Представител на ГД „Национална полиция” заяви, че за миналата година по тези нарушения са образувани над 70 производства, но нито превозваните, нито превозващите желаят да свидетелстват и да дават показания, допълни той. Споделените пътувания се организират основно в социалните мрежи, а ние нямаме инструмент да пресичаме дейността в това пространство, коментира специалистът.

#Московски #превозвачи

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Бизнес
Последно от Бизнес

Всички новини от Бизнес »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници