Пазарът на смартфони се забавя, сочи проучване

Пазарът на смартфони се забавя, сочи проучване
Снимка: ЕПА/БГНЕС
A A+ A++ A

Пазарът на смартфони вероятно ще остави зад гърба си дните на двуцифрен растеж, пише CNET. По целия свят е настъпила точка на насищане, посочва Каролина Миланези от консултантската компания Kantar Worldpanel ComTech.

В Северна Америка 65 процента от потребителите притежават смартфон. В Европа, делът им достига 74 на сто, а в Китай – 72 процента. Това означава, че на тези пазари има все по-малко хора, които вероятно ще си купят смартфон. 

Тъй като липсват значими промени в новите поколения телефони, потребителите трудно могат да бъдат изкушени от последните модели. Пример за това са намаляващите продажби на Samsung и застоя при Apple. Ситуацията подтиква производителите на телефони да изпробват нови концепции. 

Насищането на пазара няма да бъде временно явление. За да се генерира нов растеж на продажбите през 2016 година, изтъква Миланезе, компаниите трябва да се фокусират върху две тактики – да убедят собствениците на обикновени телефони, че имат нужда от смартфон и да накарат собствениците на смартфони да повярват, че се нуждаят от „следващото голямо нещо“. И двете задачи са трудни. 

В САЩ 48 процента от собствениците на смартфони вероятно ще обновят устройството си през следващите 12 месеца. Във Франция, Германия, Италия, Испания и Великобритания цифрата е 46 на сто. В градските области на Китай – най-големият пазар на смартфони в света, процентът пада до 28. Без изненада, iPhone на Apple са предпочитаният избор за обновяване в САЩ и Китай. В Европа първото място принадлежи на Samsung.

“Смятаме, че 2016-та ще бъде годината, в която участниците в пазара на смартфони трябва да действат отвъд хардуера, за да постигнат успех,“ казва Миланезе. „В бранша се говори за това от години, но натискът за предприемане на тази стъпка сега е по-осезаем от когато и да било.“

#смартфони #пазар #Китай #САЩ #Германия #Великобритания #Австрия #Европа #Samsung #iPhone

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай