Потребителите през януари са оптимисти, но не планират големи покупки
През януари потребителското доверие се увеличава най-вече заради очаквано подобрение във финансовото състояние на домакинствата. Това показват данните на Националния статистически институт (НСИ).
През първия месец на годината общият показател на доверие на потребителите се покачва с 1.5 пункта спрямо равнището си от октомври 2015 г. като при населението в градовете увеличението е 1.8 пункта, а при населението в селата - 0.6 пункта.
По-благоприятни в сравнение с предходната анкета са оценките и очакванията на потребителите за промените във финансовото състояние на техните домакинства, в резултат на което балансовите показатели се увеличават съответно с 1.6 и 3 пункта.
Общата оценка на потребителите за развитието на икономическата ситуация в страната през последните дванадесет месеца е по-малко негативна спрямо предходното наблюдение. Същевременно обаче в очакванията им за следващите дванадесет месеца се наблюдава известен песимизъм.
Потребителите продължават да смятат, че през последните дванадесет месеца има покачване на потребителските цени, но с по-слабо темпо в сравнение с оценките, регистрирани през октомври 2015 г. Същевременно и инфлационните им очаквания за следващите дванадесет месеца са по-слабо изразени. Последното е в синхрон с прогнозите, че и през тази година дефлацията ще се запази.
По отношение на безработицата в страната през следващите дванадесет месеца прогнозите се изместват към по-умерените мнения.
Още по темата:
- » 13 тежки ПТП с 15 пострадали през последното денонощие
- » Украйна: На косъм сме от 400 000 ликвидирани руски окупатори
- » НСИ: Любовта е скрепена с брак за общо 1 867 498 семейства