Потребителите през януари са оптимисти, но не планират големи покупки

Потребителите през януари са оптимисти, но не планират големи покупки
под лиценза на creative commons
A A+ A++ A

През януари потребителското доверие се увеличава най-вече заради очаквано подобрение във финансовото състояние на домакинствата. Това показват данните на Националния статистически институт (НСИ).

През първия месец на годината общият показател на доверие на потребителите се покачва с 1.5 пункта спрямо равнището си от октомври 2015 г. като при населението в градовете увеличението е 1.8 пункта, а при населението в селата - 0.6 пункта.

По-благоприятни в сравнение с предходната анкета са оценките и очакванията на потребителите за промените във финансовото състояние на техните домакинства, в резултат на което балансовите показатели се увеличават съответно с 1.6 и 3 пункта.

Общата оценка на потребителите за развитието на икономическата ситуация в страната през последните дванадесет месеца е по-малко негативна спрямо предходното наблюдение. Същевременно обаче в очакванията им за следващите дванадесет месеца се наблюдава известен песимизъм.

Потребителите продължават да смятат, че през последните дванадесет месеца има покачване на потребителските цени, но с по-слабо темпо в сравнение с оценките, регистрирани през октомври 2015 г. Същевременно и инфлационните им очаквания за следващите дванадесет месеца са по-слабо изразени. Последното е в синхрон с прогнозите, че и през тази година дефлацията ще се запази.

По отношение на безработицата в страната през следващите дванадесет месеца прогнозите се изместват към по-умерените мнения.

 

#НСИ #статистика #макроданни #потребителско доверие

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Бизнес
Последно от Бизнес

Всички новини от Бизнес »

Акценти

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници