Електронните играчки пречат на езиковите навици у децата
Електронните играчки, които говорят, ходят, свирят и издават различни звуци, затормозяват развитието на езикови навици у децата.
Това показа изследване на Университета на Северна Аризона, САЩ, съобщи THE NWI Times. Изданието отбелязва, че всъщност много от тези играчки се продават и предлагат като обучаващи.
Изследователите направили експеримент с участието на 26 двойки родители и деца на възраст 10-16 месеца. Всяко семейство получило три групи играчки.
В първата влизали ноутбук за деца, говореща ферма и детски мобилен телефон. Втората – дървени пъзели, кубчета с картинки. Третата – книжки с животни, фигури и цветя. Най-малко помагала за развитието на езиковите навици именно първата група играчки.
Тя намалявала качеството и количеството на езикови елементи в арсенала на децата в сравнение с традиционните играчки. При електронните игри, издаващи звуци, родителите най-малко разговаряли с децата.
Докато книгите, напротив, позволявали на родителите и децата активно да общуват. Същото се получавало и при игрите с традиционните играчки.
Още по темата:
- » Докладът на САЩ за правата на човека в България: Корупция и проблеми с независимостта на съдебната система
- » Двама убити и 14 ранени при стрелба на парти в Мемфис (ВИДЕО)
- » Кремъл: Одобрената военна помощ ще направи САЩ по-богати и още повече ще съсипе Украйна