Парният локомотив стана хит, пускат допълнителни билети
„БДЖ – Пътнически превози” ще осигури допълнителни вагони към състава на влака с реновирания парен локомотив № 46.03, съобщиха от компанията. Причината е, че билетите са продадени, а на касите непрекъснато има желаещи да се включат в атракционното пътуване.
На 18 октомври, неделя, ще бъдат осигурени още два допълнителни вагона към състава на влака с парен локомотив № 46.03 по направление София – Банкя – София. По този начин ще бъде осигурена възможност на още 144 пътници да се повозят за развлечение в почивните дни.
Реновираният парен локомотив № 46.03, известен още с нарицателното „баба Меца”, използвано от персонала на железниците, ще пътува за първи път след неговото възстановяване за движение. Влакът от София за Банкя ще тръгва от Централна гара София в 10:00 ч. В обратното направление композицията с ретро локомотива ще заминава от гара Банкя в 12:00 ч.
Цената на билета за пътуване в двете посоки е 3.50 лв. (с включени запазени места). Билетите се продават предварително и са със задължителна резервация на седящи места. Децата до 7-годишна възраст пътуват безплатно. Тяхната възраст ще се удостоверява с акт за раждане или копие от него при закупуването на превозните документи.
Билети за пътуване с могат да бъдат закупени от билетните каси за предварителна продажба на Централна гара и от железопътните бюра в НДК и на ул. „Гурко” № 5.
Кратка историческа справка за парен локомотив № 46.03
Парният локомотив с експлоатационен № 46.03 е произведен през 1931 г. в Полската локомотивна фабрика „H. CEGIELSKI – POZNAN”, с фабричен № 203, тип Тт 1-6-2. Той е представител на най-мощните парни локомотиви в България, най-големите тендерни машини в Европа, първите и всъщност единствените у нас с две безребордни колооси в ходовата си част.
Локомотив № 46.03 е уникално постижение в локомотивостроенето.
Всички локомотиви от серия 46.00, всеки от които за персонала в софийския район бе просто „баба Меца” – едно нарицателно, получено заради компактната им конструкция, не особено висока конструктивна скорост и голямата им сила, прекарват тежките товарни влакове през Владая и Разменна до замяната им с дизеловата тракция в периода 1967 – 1969 г.
Парен локомотив № 46.03 е със система „Zwilling”.
По време на своята работа като локомотивен огняр в депо София на този локомотив е работил поетът-революционер Никола Йонков Вапцаров.
Трудно може да се намери друга железопътна администрация, която да е използвала в продължение на 50 години без прекъсване такива тендерни локомотиви при условията на една редовна експлоатация.
Експлоатационният живот на парен локомотив № 46.03 е около 44 години.
Още по темата:
- » Какво обещават от БДЖ след вдигането на цените на билетите
- » БДЖ вдига цената на билетите с 20% от следващия месец
- » БДЖ купува от Германия 76 модернизирани вагона