Един от седем ни вярва...!
Един на всеки седем човека у нас смята, че медиите ни са свободни. Това преди всичко означава криза на журналистиката, криза на пишещите, говорещите и снимащите се, криза на духа и най-вече криза на свободата и демокрацията.
Проблемът за доверието става все по-тревожен, заяви Георги Лозанов пред „Нова телевизия“, като подчерта, че е важен въпросът, от къде идва информацията, тоест – въпросът с доверието.
Един от големите проблеми на съвременната журналистика, а може би и най-големият е този, че корпоративният елемент е водещ в създаването на една медия. Тя не е единствен бизнес, а е продукт на друг тип и вид бизнес, и обикновено медията играе ролята на романтичен придатък на основния бизнес.
Телевизиите, които водят по доверие, също са не продукт, а субпродукт на бизнеса, което създава неосъзнаваното, но отчетливо усещане за отвратителна „уйдурма“, когато човек гледа новини. Може би това е и причината за толкова големия успех на риалити-форматите, защото хората, като не вярват на новините, поне се забавляват с „простотиите“ на другите!
Вестниците и радиото изостават в доверието, но това не облагодетелства пряко телевизиите и интернет, защото обществената публика просто иска по-достоверна и независима информация от всички достъпни и публични източници на новини.
Още по темата:
- » Някой почти хакна голяма част от интернет: Доколко е опасно това?
- » Резултати от проучването: Телевизията остава популярна сред потребителите Novinite.bg
- » Днес е Световният ден на радиото