Ремонти на тунели ще затрудняват трафика по АМ "Хемус" поне две години
От 8 ноември започва основен ремонт на тунелите „Топли дол" и „Правешки ханове" на АМ „Хемус", предупреди Агенция "Пътна инфраструктура". До юли догодина тръбите в посока Варна ще бъдат затворени и цялото движение ще бъде поето от платната в посока София. След това ще стане обратното, трафикът ще се тъпче в ремонтираните тръби в направление Варна, за да бъдат рехабилитирани участъците, водещи към столицата.
Така се очертават за дълго "тапи", които ще тормозят пътуващите по северната магистрала.
От АПИ подчертават, че строителните работи са неотложни - това ще са първите основни ремонти на двата тунела, откакто са построени преди около 40 години, отбелязва вестник "Сега".
Скоростта по отворените тръби, които ще поемат трафика и в двете посоки, ще бъде ограничена до 50 км/ч.
От пътната агенция се извиняват на шофьорите "за причинените неудобства", като изтъкват, че строителните дейности са необходими, за да се осигури безопасността на движение през съоръженията и те да отговарят на всички европейски изисквания.
Какво ще се ремонтира
Тунел „Топли дол" е дълъг малко под 900 метра. Намира се на 39-ия километър на автомагистралата и е в експлоатация от 1985 г. Рехабилитацията на съоръжението предвижда изграждане на нова хидроизолационна и отводнителна система, нова облицовка и тротоарни блокове. Ще бъде извършена реконструкция на пътното платно и на порталните участъци на тунела, както и разширение на тротоарите в тръбата за Варна. Ще бъдат изградени две пешеходни евакуационни напречни връзки между тръбите на съоръжението. Ще бъдат обновени асфалтобетоновата настилка, хоризонталната маркировка и вертикалната сигнализация.
Ремонтът е възложен след проведена обществена поръчка на „ОРС - ИНФРАСТРУКТУРА" ООД. Договорът е на стойност 42 617 853,59 лв. с ДДС.
Тунел "Правешки ханове" е при 54-ти км на АМ „Хемус" на около 1,8 км от пътния възел за Правец. Въведен е в експлоатация в края на 80-те години на миналия век. Дължината на тръбата за Варна е 834 м, а на тръбата за София е 830 м. Двете тунелни тръби ще са с нова облицовка, съвременна дренажна и хидроизолационна система и тротоарни блокове. Предвидено е подобряване на отводняването. Ще бъдат основно ремонтирани вече изградените 7 напречни връзки, свързващи двете тръби на тунела. Тунелът ще разполага с комбинирани аварийни ниши с хидранти, SOS телефони, пожарогасители и др.
Ремонтът е възложен на ГБС - Инфраструктурно строителство" АД. Договорът е на стойност 47 756 186,84 лв. с ДДС.
Още по темата:
- » 9 са обвинени за отклонените милиони от АМ Хемус, разследването е на финала
- » Регионалният министър: До 2025 г. 80 км от АМ „Хемус” трябва да са готови
- » Шофьор отнесе патрулка на "Хемус", отзовала се на катастрофа