60% от обажданията към 112 са за обиди и справки
Според проучване, голям процент от позвъняванията не са от компетенцията на служителите, обслужващи спешните обаждания.
60% от обажданията на спешния телефон 112 са за шеги, обиди и справки, съобщава Нова телевизия.
Масово хората звънят и за битови проблеми, като питат операторите защо нямат ток или вода. Често хората не могат да преценяват и каква е спешността на заболяването, като отново се търси 112.
В районен център Монтана, който обслужва пет области, повече от половината сигнали не са спешни. От началото на годината в него са приети над 430 хиляди позвънявания, като в 60% от случаите се оказва, че гражданите се обаждат не по предназначение.
От националната система припомнят да се търсят само, когато нещо застрашава живата, здравето и имуществото на хората.
Още по темата:
- » Тежка катастрофа с пострадали край Монтана
- » Сливови дръвчета цъфнаха в Монтана
- » Първи случай на вирусен менингит в Монтана