Санкционираха МЕТРО за нелоялна конкуренция
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) санкционира МЕТРО заради невярна информация в разпространявания от веригата каталог.
Глобата в размер е 143 717 лв. е заради невярна информация за хранителни стоки.
КЗК е констатирала разминаване в периода на валидност на „предложения с промоционални цени“ за някои продукти, а също и липса на съществена и необходима информация за други продукти на място, където от МЕТРО е посочено, че същата може да бъде намерена.
Освен това цените на посочените като промоционални продукти не само се разминават за различните магазини, но в някои от магазините цените са и по-високи от обявените на интернет страницата, раздел „Най-добра цена за деня“.
В определени магазини промоционалните стоки са били в недостатъчни количества (под 5 кг в магазин за ден), а за други е липсвала всякаква наличност.
И още нещо - предложените от рекламодателя цени в определени дни не са били най-ниски. В тази връзка КЗК не споделя тезата на дружеството за поставяне на знак за равенство между „Най-добра цена за деня“ и „вложената добавена стойност в продуктите“ по отношение на опаковане, предлагане и по-високо качество, тъй като няма доказателства в подкрепа на тезата му за начина, по който се опаковат конкурентните стоки и техните качества.