Реклама с нацистки символ за 9 май – само в Германия
Със скандал започна рекламната кампания на „Проктър енд Гембъл" в Германия за нов перилен препарат.
Продуктът се предлага в голяма опаковка, върху която е изобразено трико на германския национален отбор и цифрата 88, а слоганът е "Für ein reines Deutschland" (За чиста Германия).
Дотук добре, но се оказва, че производителят е допуснал най-големия гаф в историята си, защото
числото 88 е код на неонацистите
Те скриват зад символа на цифрите буквите на азбуката, с които кодират своите послания.
Така например, 88 за десните екстремисти символизира съкращението HH или забранения хитлеристки поздрав Heil Hitler. Така че тази кодова формула в комбинация с обещанието за чиста Германия чрез "нова концентрация" е твърде зловещо послание.
Обяснението на рекламните експерти на фирмата е логично, но те би трябвало да познават особеностите на страната в която рекламират, за да избегнат подобни конфузни гафове.
Според американците смисълът на посланието е, че с "новата силно наситена и концентрирана формула" на праха за пране германските потребители биха могли да перат не 83, а 88 пъти в пералнята.
В интернет вече започна шумна shitstorm кампания
от възмутени потребители, подета в Twitter-Nutzer @koerperkirmes. Той демонстрира убийствена ирония, съветвайки да се промени "пране" с "прочистване" и още "Германия само бяла".
Най-големият гаф е, че новата реклама се появи точно в навечерието на 9 май, когато Европа чества деня на победата над хитлеристка Германия. Компанията реагира светкавично и вече всички нови опаковки от праха за пране са изтеглени от търговската мрежа в Германия.
Но изненада! От днес те вече се появяват на "колекционерски цени" в интернет борсите.