Левон Хампарцумян: Онлайн светът е предизвикателството пред банковия сектор

Левон Хампарцумян: Онлайн светът е предизвикателството пред банковия сектор
Левон Хампарцумян. Снимка: БГНЕС
A A+ A++ A

Новите технологии, социалните мрежи, големите онлайн играчи като eBay, Amazon, Facebook и др. са едно от големите предизвикателства пред банковия сектор. Онлайн светът ще става все по-съществен фактор в банкирането, заяви на лекцията си пред студенти от Стопанския факултет на Софийския университет „Св. Климент Охридски“ банкерът Левон Хампарцумян.

„Освен голямата вътрешна конкуренция между банките има натиск и от много нефинансови играчи, които искат, а много от тях и могат, да обслужват част от финансовите нужди на нашите клиенти. Ще ви дам един пример: до преди 15 години най-големите клиенти на фирми за сървъри са били банките и правителствата. Компании като J.P. Morgan имат около 70 хил. сървъра за информацията, която са събрали. В същото време ebay, Facebook и други подобни компании поръчват всяка по около 25 хиляди сървъра на тримесечие. Тази огромна маса от информация и знание, профили на клиенти, предпочитания и т.н. е огромно предизвикателство за банките. Може да се окаже, че Amazon в един момент знае повече за предпочитанията на банковите клиенти от самите банки. А от знанието на предпочитанията и нуждите до предлагането на продукт за тези нужди стъпката е много малка. Нищо чудно, като завършите, да работите в компания, която не е банка, но предлага финансови услуги“, коментира Хампарцумян.

Според него засега банките имат сериозно преимущество заради това, че разбират кредитния риск по-добре, отколкото новите нефинансови играчи. Но компании като мобилни оператори и ebay имат много информация и е въпрос на време да се подобряват.

„Конкуренцията е здравословно нещо. Тя ни кара да се подобряваме и това е в полза на клиентите“, каза той.

Прогнозите на Хампарцумян за развитието на банковия сектор са за по-голям регулативен натиск, по-голямо обществено внимание, намаляващи маржове, натиск върху предлагането на различни видове продукти.

„Аз като банкер приветствам всички действия, които реално и в дългосрочен план са от полза за отношенията с клиентите. Освен това цялата мистерия на терминологията, на дребния шрифт несъмнено трябва да изчезне. Аз съм напълно съгласен с това. Ние търсим и трябва да продължим да търсим дългосрочни отношения“, обясни Левон Хампарцумян.

#Левон Хампарцумян #банкиране #онлайн #банка #финанси #банковия сектор #Хампарцумян

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Гледна точка
Последно от Гледна точка

Всички новини от Гледна точка »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници