„Фейсбук“ и „Гугъл“ са любими на българите
„Фейсбук“ е най-посещаваният сайт от българските интернет потребители, сочи проучване на Института за маркетинг и социални изследвания MBMD.
Следват го „Гугъл“ и Abv.bg. Други популярни сайтове са: Vbox7.com, Youtube.com и Zamunda.net. „Туитър“ не е особено популярен у нас, показва още изследването на MBMD.
„Скайп“ също се ползва със завидна популярност сред българските интернет потребители.
Според социолога Мира Радева, въпреки че се повишава възрастта на хората, ползващи интернет, глобалната мрежа е най-ползвана от хора на възраст от 14 до 25 години.
Интернет печели все нови и нови почитатели, но според Радева навлизането на интернет у нас е близо до тавана си.
Най-често хората използват интернет, за да говорят с близки и приятели, след това, за да търсят информация по теми, които ги интересуват.
Сърфиращите в глобалната мрежа влизат в нета, за да използват електронна поща, както и социалните мрежи.
На 5-о място сред посочените отговори е, че хората ползват интернет, за да четат новините в информационните сайтове.
На въпроса откъде се информират за случващото в България и по света 93% са отговорили, че се информират от телевизиите, над 40% от вестниците и над 30% от интернет.
bTV, Нова телевизия и БНТ са фаворити сред телевизиите. Увеличава се интересът на зрителите към профилираните медии като National Geographic, показва още проучването.
Най-четените вестници в страната са „Труд“, „24 часа“ и „Телеграф“, като става ясно, че нaд 40% от запитаните не четат всекидневници.
Най-четените седмичници са: „Уикенд“, „168 часа“, „Седмичен (Жълт) Труд“, „Шоу“, „Трета възраст“, „Шок“, „Галерия“ и „Капитал“.
Още по темата:
- » Някой почти хакна голяма част от интернет: Доколко е опасно това?
- » Мъск пуска интернет и в открито море
- » „Тренд”: 2023 г. е била по-добра за българите в сравнение с предходните три години, 40% са оптимисти за следващата