СЕМ готви солени глоби за шумни реклами от есента
СЕМ готви солени глоби за шумни реклами от есента.
Причината е, че въпреки новите правила десетки граждани подават сигнали, че телевизионните реклами все още са с по-силен звук от този на другите предавания. А срокът, в който телевизионните оператори трябваше да се саморегулират и рекламите да станат по-тихи, изтече на 1 юли.
Председателят на СЕМ Георги Лозанов обясни пред БНТ, че една от причините за това е, че рекламодателите са сключили договорите си с телевизионните оператори, преди да се въведе изискването.
"Има вече стандарти, които са въведени, така че да не се произвеждат реклами с разминаване в звука. А това вече е изцяло във възможностите на самата телевизия да реши този проблем", заяви Лозанов.
Mного телевизионни оператори все още не са закупили и специални устройства, с които да регулират звука. Това не е малка инвестиция и е още една причина за бавното изпълнение на разпоредбата.
"Есента СЕМ ще направи мониторинг и ще установи дали изцяло е изчистен проблемът. И ако има разминаване, ще пристъпим към санкции", посочи той. Глобите ще бъдат от 3 000 при първо нарушение до 30 000 лева при повторно.
Още по темата:
- » И СЕМ е на ротация - Габриела Наплатанова поема сега, след 6 месеца шефка става Симона Велева
- » Брандове забраняват реклами, създадени от изкуствен интелект
- » Георги Лозанов: Иван Гешев се събужда от някакъв сън