Поколението Z в ужас от стареенето

Поколението Z  в ужас от стареенето

Pixabay

A A+ A++ A

Инфлуенсърът Ема Брукс никога не се е притеснявала от остаряването - докато не навършва 20 години. „Започнах да полудявам“, казва тя. „Изглеждам различно, отколкото преди две години… Как ще изглеждам след пет години?“

Въпреки че най-възрастният им представител е само на около 26 години, поколението Z вече се притеснява от възрастовите промени.

Превенцията, а не корекцията, е веруюто им: те избират продукти за грим със свойства против стареене, като намаляване на фините линии и SPF защита, а 70 процента използват ежедневно серуми против стареене, според компанията Circana.

От стартъпа Peachy, занимаващ се с ботокс терапии, посочват, че поколението Z е най-бързо растящата им кохорта клиенти.

По-рано тази година - като драматичен пример за тенденцията, видео в TikTok, озаглавено „Нещата, които правя, за да забавя процеса на стареене като 14-годишен“, се превърна в хит.

„Това поколение прилага рутинната грижа за кожата на някой по-възрастен“, казва Лариса Йенсен, отговаряща за индустрията за красота в Circana.

Дори когато 20-годишните посетят дерматолога и основател на марка за красота Лорета Чиралдо за други проблеми, като например акне, повечето, в крайна сметка, насочват разговора към стареенето.

Благодарение на Instagram, TikTok и, разбира се, Zoom, хората прекарват повече време, гледайки собствените си лица.

Онлайн те споделят рутинни процедури, насочени към „превантивно стареене“, обхващащи всичко - от нанасяне на ретиноиди, витамин С и слънцезащитен крем до поставянето на тиксо за лице и „бебешки ботокс“, в опит да предотвратят образуването на бръчки.

Търсенията и социалният шум около ботокс, дермални пълнители и ретинол са се увеличили с 63 процента тази година, според платформата за информация за търговията на дребно Trendalytics.

Ранният апетит на поколението Z към продукти против стареене създаде възможност марките да се докоснат до потребител, какъвто в миналото дори не са обмисляли, казва Рич Герстен, съосновател на True Beauty Ventures.

Ефикасността, бързите резултати и разходите са приоритет за представителите на това поколение, но все още не е ясно как предпочитанията им ще се развиват, докато растат.

„От една страна, те приветстват позитивността, автентичността и достоверността, що се отнася до телата им. От друга обаче, те са много фокусирани върху борбата със стареенето“, казва съоснователят на True Beauty Ventures Кристина Нунес. „Има позитивизъм, от една страна, а от друга - страх.“

Z е свръхнаясно и знае повече за грижата за кожата, процеса на стареене и стресовите фактори на околната среда от всяко предишно поколение, според Дженсън. С това те дават на борбата със стареенето ребрандиране, ориентирано към уелнес.

26-годишният консултант Дилън Хебърли, например, гледа на грижата за кожата си като на обвързана със здравето. Той е особено фокусиран върху слънцезащитните продукти, за да предотврати рак на кожата, с допълнителна полза от предотвратяването на бръчки.

Възприема всяка вечерна грижа за кожата като навик, подобен на физическата активност.

„Това е свързано с възхода на всеобхватната грижа за себе си“, казва Джуда Ейбрахам, главен изпълнителен директор на фокусирания върху поколението Z инкубатор Slate Brands.

Z иска да забави процеса на стареене, вместо да коригира проблемите по-късно, посочва дерматологът Диала Хайкал.

Популяризирането в тази възрастова група на „предварителното подмладяване“ – процедури, които се фокусират върху превенцията, представлява най-значимата промяна в козметичната дерматология през последните две десетилетия, добавя тя.

Марките правят повече продукти, за да отговорят на търсенето. Обемът на продуктите за грижа за кожата или за красота, които се отнасят до антиейджинг, се е увеличил с 10 процента през последните две години, според Trendalytics.

Търсенията на слънцезащитни продукти са скочили повече от три пъти, като на пазара има и три пъти повече подобни продукти, в сравнение с преди три години. E.l.f Beauty, фокусирана върху поколението Z, дебютира с ретиноид миналата година, а Bubble пусна околоочен крем през ноември.

Появяват се и марки, специално пригодени за млада кожа, включително Btwn, която е базирана на идеята, че кожата на тийнейджърите не е кожа на възрастни, както и Indu.

Поколението Z приема радушно инжекционните препарати поради незабавните им резултати. Ботоксът, за който Хебърли научава за първи път от социалните медии, му харесва като потенциално по-ефективен и по-евтин заместител на продуктите за заличаване на фини линии.

Лицевият пластичен хирург Пол Насиф казва, че се отчита ръст при по-млади хора, търсещи пилинг, процедури за лице, сред които пилинг и лазер. Вместо да носи снимки на знаменитости, когато идва за консултации, поколението Z носи снимки на себе си - с включен филтър, казва Насиф.

„Казват, че остаряването е привилегия. Оставете косата си да побелее. Не си слагайте ботокс. Не предприемайте всички тези превантивни мерки. Да, остаряването е привилегия. Но да живееш още една година е остаряване, а да показваш бръчки и да имаш сива коса не е“, казва Хебърли.

Във всеки разговор за поколението Z и стареенето е невъзможно да се избегне въздействието на социалните медии. Хаштагът #antiageing има 7.4 милиарда гледания в TikTok, например.

Състаряващият филтър, който даде на потребителите поглед в бъдещето, стана популярен по-рано тази година, събирайки 24.5 милиона публикации, включително от Кайли Дженър.

Решения, като Frownies (стикер, с който спите, за да изгладите бръчките си), силиконови подложки против бръчки (от марки, като Dermaclara), повдигащи челюстта ленти за брадичката, ленти за лице за „лисичи очи“ и радиочестотни устройства, като NuFace, са навсякъде.

Откровеността на поколението Z в социалните медии помага за стимулиране на търсенето на процедури, казва съоснователят на Peachy Каролин Трежър. Те често заснемат и споделят процеса, когато си поставят инжекции и си правят различни интервенции.

„Милениалите представят идеализирана моментна снимка на света в социалните медии. Поколението Z обаче много обича да споделя своя опит“, допълва тя.

Образоването относно различни възможности за борба с остаряването, което се случва предимно в социалните медии, играе голяма роля в предизвикването на интерес към превантивното стареене, казва Дженсън, като дерматолозите (и гимназистите от спалните си) споделят съвети за грижа за кожата.

Повечето информация обаче не означава точност. Много млади потребители отиват на дерматолог с проблеми, които смятат, че са свързани със стареенето, но се оказват причинени от преждевременна употреба на агресивни химикали.

Освен това няма много дългосрочни изследвания за ефектите от „предварителното“ лечение на остаряването, фокусирани върху по-млада демографска група.

Достъпът до толкова много информация може да се окаже объркващ и тревожен за едно поколение, което все още търси пътя си в света.

Източник: Darik Business Review




#Поколението Z

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Здраве
Последно от Здраве

Всички новини от Здраве »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници