Шефът на КЗП: Фирмите за бързи кредити масово използват нелоялни търговски практики

Шефът на КЗП: Фирмите за бързи кредити масово използват нелоялни търговски практики

Pixabay

A A+ A++ A

Към настоящия момент нямам информация някой да е недоволен от нашата работа, заяви пред БНР председателят на КЗП Стоил Алипиев.

"Продължаваме с направените констатации. Вече над 200 решения са взети от Комисията и са издадени забранителни актове за прилагане на нелоялна търговска практика. Предполагам, че до 15 юли ще сме успели да приключим с разглеждането на всички казуси и очакваме всички заповеди, които сме издали, да влязат в съдебна фаза", коментира той относно проверките на КЗП.

По думите му санкциите зависят от конкретния случай. Най-високата санкция за нелоялна търговска практика е до 50 000 лв., която, според него, е крайно недостатъчна и несъразмерна спрямо колективната щета, която нанасят търговците по този начин.

"Около 300 ще бъдат заповедите, които ще бъдат издадени като краен резултат в следствие на тази кампания за забрана на използване на нелоялна търговска практика. Тук става въпрос не само за санкциите, които ще претърпят търговците, тук става въпрос и за тяхната търговска репутация и това как тези заповеди ще рефлектират спрямо тяхното поведение спрямо потребителите. Административните производства някой път приключват и в рамките на 2 години, някой път са и по-бързи - не мога да прогнозирам", коментира той.

В предаването "Неделя 150" Алипиев подчерта, че са приключи прегледа на общите условия на телекомите.

Изпратили сме предписанията за това кои от клаузите сме счели за неравноправни, посочи той и добави, че са предписали да се промени искане на суми, обвързани не с конкретното плащане, необосновано високи неустойки, такси, които не са длъжни потребителите да плащат.

По думите му предприсанията са изпратени до търговците, за да ги премахнат, те са ги приели и голяма част от тях вече са променени.

Започнахме кампания по преглед на общите условия на фирмите за бързи кредити и анализ на това доколко са защитени правата на потребителите. Според предварителните анализи в около 90% от случаите те използват нелоялни търговски практики. Започваме проверките на място, за да установим с документи и да може КЗП да се произнесе, отбеляза Стоил Алипиев.

По думите му потребителят трябва да има възможност да взима по-информирани решения. Информацията трябва да му се предлага по по-разбираем начин, така че те да са напълно наясно като вземат определена сума на кредит какво точно ще върнат реално.

"Започваме проверки, които ще доведат до реални санкции", категоричен бе председателят на КЗП.

Всяка година КЗП прави проверка и на туристическите обекти и дали те отговарят на категоризацията. По думите на Стоил Алипиев проверките още текат, като са констатирани доста нарушения. В рамките на 15 дни сме намерили около 50 нарушения, кото например липса на саниратни възли, липса на достъп за хора с увреждания, заведения, които работят без категоризация и т.н.

Според него Законът за личния фалит е дългоочакван закон и той внася спокойствие за тези, които са в невъзможност да изплащат задълженията си.

"Хубаво е, че там, където са използвани средства за обезпечаване на своя стопански интерес, това не им дава възможност да се възползват от този закон".

Според него така предписан текстът на закона включва и хората, закъсали при връщане на кредит към фирмите за бързи кредити.

#бързи кредити #КЗП #нелоялни практики

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Бизнес
Последно от Бизнес

Всички новини от Бизнес »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници