Близо 90% от родните малки и средни производители, взели участие на водещите в света международни търговски изложения

Близо 90% от родните малки и средни производители, взели участие на водещите в света международни търговски изложения
A A+ A++ A

308 малки и средни производители са взели участие на национален щанд или на индивидуални павилиони в рамките на най-големите в света търговски изложения и панаири и са представяли българското производство пред производители, купувачи и експерти от цял свят, подкрепени от Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия, изпълняваща Проект BG16RFOP002-2.052-0002 "Участие на МСП на международни панаири, изложби и конференции в страната и чужбина", финансиран по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“.

Това стана ясно в рамките на заключителната пресконференция по проекта, която представи финални данни за резултатите от дейностите. Участниците в международни изложения, проведени в чужбина – сред които най- големите в световен мащаб – в Германия, Франция, ОАЕ, Катар, Турция и редица други страни, са 211 и са участвали в общо 24 търговски панаира. ИАНМСП традиционно организира националните участия във водещите изложения по света, като през последните години сред тях влизат изложението за индустриални технологии „HANNOVER MESSE“, гр. Хановер, Германия, изложението за собствени марки „World of Private Label“, гр. Амстердам, Нидерландия, за сладкарски и захарни изделия „ISM“, гр. Кьолн, Германия, „GITEX Technology Week“, гр. Дубай, Обединени арабски емирства, и много други. Статистиката сочи, че 88% от тях очакват сключване на един или повече договори за износ на български продукти на водещи международни пазари.

В рамките на участията им пък са проведени над 5000 срещи с потенциални бизнес партньори. На 10 водещи международни изложения, на които страната ни е домакин, участие, подкрепено от Агенцията, са взели 97 МСП. Те са реализирали 1448 срещи, като 90% от тях очакват да реализират продукцията си на местния или международните пазари с поне един договор за поръчка. „Това са конкретно договори за износ на български стоки. Говорим за разнообразни сектори – хранително-вкусова промишленост, машиностроене, козметика, корабостроене, информационни и комуникационни технологии, производство на мебели, обувна промишленост и много други“, коментира изпълнителният директор на ИАНМСП и ръководител на проекта Бойко Таков. Проект BG16RFOP002-2.052-0002 "Участие на МСП на международни панаири, изложби и конференции в страната и чужбина" Този документ е създаден с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие.

Цялата отговорност за съдържанието на документа се носи от Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средните предприятия и при никакви обстоятелства не може да се приема, че този документ отразява официалното становище на Европейския съюз и Управляващия орган. Освен участие на щанд, проектът подкрепи и участието на 20 МСП в специализирани конференции в страната и чужбина, като в рамките на 4 такива са реализирани над 300 бизнес срещи, като отново процентът очаквани договори от страна на бизнеса възлиза на 85%, стана ясно от координаторът на проекта и началник на отдел “Международни изложби и конференции” Росица Пешева. „Тези участия са източник на преки бизнес контакти, дават възможност със запознаването с даден пазар от първа ръка, а предварителните срещи и договаряния дават канал за отличен маркетинг“, коментира тя. За да споделят опита си от участията с ИАНМСП в международни изложения дойдоха представители на Българска национална асоциация “Етерични масла, парфюмерия и козметика” (БНАЕМПК), Българска камара по машиностроене и Българска асоциация на електротехниката и електрониката (БАСЕЛ). „Изключително доволни сме от работата ни с ИАНМСП по организацията на участията в изложенията за сектор козметика. На тазгодишното издание на изложението за собствени марки „World of Private Label“ един от представителите на Асоциацията сподели резултати, които обикновено постига за участие в две или три изложения“, коментира изпълнителният директор на БНАЕМПК Гергана Андреева.

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Коментирай