Между 10 и 12 души годишно загиват от внезапна смърт в софийското метро

Между 10 и 12 души годишно загиват от внезапна смърт в софийското метро
A A+ A++ A

Пет автоматични външни дефибрилатора, монтирани в специални шкафове, ще бъдат поставени на метростанциите с най-голям пътникопоток, а един дефибрилатор ще бъде предоставен за нуждите на столичната дирекция „Аварийна помощ и превенция“.

По този начин апаратите ще могат да се използват при внезапен сърдечен арест и да помагат за спасяването на човешки животи. Председателят на Столичния общински съвет Георги Георгиев, заедно със зам.-председателя Иво Петров представиха идеята за закупуването апаратите, а окончателното решение ще вземе градският парламент на предстоящото си заседание в четвъртък, съобщиха от СОС.

„Надявам се най-късно през февруари да е приключило оборудването на станциите, както и обучението на служители на метрото как да работят с дефибрилаторите“ обясни председателят на СОС Георги Георгиев. Той допълни, че 240 хиляди души дневно ползват метрото, а достъпът на линейка до метростанциите е по-труден. Сред станции, в които ще има дефибрилатори, са тези при Софийския университет, „Сердика“, в район Люлин, МС "Витоша", НДК.  Стойността на шестте дефибрилатора, заедно със шкафовете за тях е 40 хил.лв. с ДДС, поясни шефът на СОС.

Зам.-председателят на съвета проф. Иво Петров посочи, че това е отдавнашна мечта на Дружеството на кардиолозите в България. „Най-малко 4000 българи загиват поради внезапна сърдечна смърт. Това е една ужасяваща картина, а по данни на „Метрополитен“ между 10 и 12 души годишно загиват от внезапна смърт в метрото. 70% е вероятността човек да бъде спасен, ако в рамките на първите минути му бъде оказана помощ с дефибрилация“, коментира още проф. Петров и  допълни, че многократно са се увеличили случаите на сърдечни проблеми след прекарана инфекция с COVID-19.

Според специалиста подвижните дефибрилатори са абсолютно безопасни и могат да бъдат употребявани от непрофесионалисти в областта на медицината и здравеопазването, тъй като софтуерът определя дали трябва да се направи електрически разряд или не, тоест уредът не може да бъде използван неправомерно. Проф. Петров благодари на общинските съветници в СОС за единодушната подкрепа за развитието на този пилотен проект в бъдеще.

 

#Софийско метро

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Общество
Последно от Общество

Всички новини от Общество »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници