
Девойки забогатяват шеметно след договор с МЗХ

Бивши служителки на земеделския министър Мирослав Найденов забогатяват шеметно при сериозни съмнения за конфликт на интереси.
Основаната в края на миналата година фирма „Кей Ем Ком" на бившите пиарки на Агенцията по храните Кристина Спасова и Лора Димитрова е сключила договор със земеделското министерство за популяризиране на Програмата за развитие на селските райони във Фейсбук и Туитър, разкрива вестник „Сега".
Фирмата е получила контракта въпреки липсата на опит, при сериозни съмнения около състезателната процедура и реалната цена на извършените услуги, посочва изданието.
За краткото си съществуване „Кей Ем Ком" е успяла да се сдобие и с два скъпи апартамента в София (за над 500 000 лв.), както и с дружествен дял в предприятие за биообработка на храни (за 390 000 лв.).
В началото на август в блога „Отворен парламент" бе разпространена информацията, че министерството е платило 50 000 лв. за популяризиране на Програмата за развитие на селските райони във Фейсбук и Туитър и други 50 000 лв. - за публикуване на информация в интернет форуми в продължение на година.
Срещу тези пари резултатите в началото на август са нищожни - 24 харесвания на Фейсбук страницата на програмата и едва трима последователи на Туитър акаунта.
Практика по тези поръчки с европейско финансиране е да се иска от фирмите кандидатки минимален общ оборот за предходните 3 години в троен размер на самата стойност на поръчката - в случая 150 000 лв., и изпълнение на поне 2 подобни договора с препоръки.
„Документи за участие подадохме на 01 декември 2011 г. Общата стойност на договора е 47 500 лв. без ДДС, а до момента сме получили 15 833,33 лв. без ДДС," обяснява 25-годишната Кристина Спасова пред БГНЕС.
По думите й, след предаване на работата МЗХ може да направи финансова корекция в плащането, ако някоя от задачите не е изпълнена качествено и в срок.
„Работата по изработването на профилите на ПРСР започна в средата на януари 2012 г. Първият етап по изработката им беше обработването на информация за програмата с приблизителен обем от около 20 000 страници. Вторият етап беше техническата изработка на приложенията на страницата, които се довършват и в момента, тъй като датата за официалното представяне на страницата е насрочена за 01 септември 2012 г. Към момента страницата във Facebook е готова 95%," допълва още Кристина Спасова.
Целта им е в страницата да има най-малко 1300 активни потребители.
Още по темата:
- » Фейсбук и Инстаграм стават платени - по около 25 лева месечно
- » Полезен ли е Facebook за психичното ни здраве?
- » Мъск показа новото лого на Twitter (ВИДЕО)