Нов план за развитие на транспорта в София предвижда въвеждане на “жълта зона”

Нов план за развитие на транспорта в София предвижда въвеждане на “жълта зона”
A A+ A++ A

Част от насоките за развитие на транспорта в столицата според проект на план за устойчива градска мобилност с хоризонт до 2035 г. на  “Инфрамобилплан” са: ориентиране на движението към четирите транспортни ринга на града, изграждане на буферни паркинги при станциите на третия лъч на метрото при булевардите “Монтевидео” и “Ботевградско шосе”. Покачване на цените на зоните за паркиране при достигане на капацитет над 85%, въвеждане на жълта зона в останалата част от града, намаляване на тежкотоварното движение само в най-външния ринг, пише Столица.бг

Основната цел, която искат да постигнат с тези мерки е ограничаване на движението в центъра на София, като се развие по-добре пешеходното и велосипедното движение и се подобри градския транспорт. Над 3 млр. лв. трябва да инвестира общината в транспортна инфраструктура, за да усъвършенства движението в София. Освен споменатите мерки проектът предвижда още: обособяване на бусленти, доставките на стоки в магазините да стават само с екотранспорт, въвеждане на системата за електронно таксуване на пътниците в градския транспорт, развитие на метрото по бул. “Царица Йоана” и други, информира вестник “Сега”.

Средствата за тези дейносто трябва да бъдат събрани от четири места: 46 на сто от парите осигурява Столична община, 43 на сто идват от европейски фондове, 9 на сто от националния бюджет и 2 на сто от Центъра за градска мобилност (ЦГМ).

Идеята на Столична община да освободи от автомобили части от София обаче се сблъсква със съпротивата на гражданите. Така например живеещите на ул. “Иван Вазов” в центъра искат места за паркиране, а не пейки и дървета наоколо.

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Коментирай

Най-четено от Общество
Последно от Общество

Всички новини от Общество »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници