Операта „Аида“ на сцената на Софийската опера и балет- 8, 9 и 10 юни

Операта „Аида“ на сцената на Софийската опера и балет- 8, 9 и 10 юни
A A+ A++ A

Една от най-играните опери на маестро Джузепе Верди, „Аида“ не случайно е предизвиквала и продължава да предизвиква въображението на големите режисьори не само за оперната сцена, но и за филмови версии. Какво я прави толкова атрактивна и толкова обичана? Известният аржентински режисьор Уго де Анна дава един възможен отговор. Той е намерил интригуващ отговор за своята постановка на Софийска сцена, след фантастични такива на най-голямата открита сцена, Арена ди Верона. Оперният шедьовър на маестро Верди се разиграва в ефектно виртуално триизмерно пространство, потърсено в огледалното отражение на египетски релеф, фон на сменящите се картини. Зрителят е омагьосан от играта с отраженията, ефектните костюми, приказното и иносказателното в това запомнящо се внушение. Изживяване, което всеки път е различно с различните артистични състави. Запомваща е сцената, в която двете съпернички за любовта на Радамес, Аида и Амнерис разиграват истински театър с огромните червени ефирни платна, обгръщащи пространството на всяка от тях, както и триумфалната сцена, ефектно решена пирамидално и превръщането на пирамидата в гробница за двамата влюбени – Аида и Радамес на финала. Незабравимо филмово изживяване. Внушение близко до съвременника и в изградените контрастни емоции и обрати в сюжета между триъгълника Аида, Амнерис и Радамес. Фигурата на главния жрец, неговата абсолютната власт, по-силна и от тази на фараона е определяща в решаване съдбата на георите. Той води действието. Той произнася присъдите. Уго де Ана насочва вниманието към сложните колизии на Аида и Амнерис, влюбени в Радамес. Аида, разкъсвана от любовта към Радамес и любовта към родината. Тя е тази, която прави Радамес предател в името на любовта им, но която приема смъртта заедно с Радамес, като единствен възможен край. Амнерис, влюбена и ревнива, отмъстителна, но победила гордостта си има сили да признае любовта си към Радамес, умолява жреците за милост, проклина жестокостта им, остава в своята самота над гроба на двамата влюбени. Все силни страсти. Страсти, колкото далечни на съвременника, толкова възможни, стига да ги събуди в себе си. Нещо, което може да се случи при срещата с безсмъртната опера на маестро Джузепе Верди на сцената на Софийската опера с три различни, звездни състава, в тази фантастична постановка на Уго де Анна. Диригент и на трите спектакъла е гост диригента, Джордано Белинкампи . В първия спектакъл на 8 юни, в ролята на Аида гостува Цветелина Василева, сопраното, което ако искаме да чуем трябва да попътуваме към големите световни сцени. В ролята на Рамфис е Гиорги Киров, също гост. Във втория спектакъл на 9 юни, в ролята на Аида е Радостина Николаева, която бе избрана за премиерата на постановката в 2013 година, неин партньор в ролята на Радамес е Мартин Илиев. Двама артисти, които също гостуват на чужди сцени, а у нас помним внушението им от Вагнер на Софийска сцена и от много други спектакли. На третия спектакъл на 10 юни, в ролята на Радамес гостува Камен Чанев, а в ролята на Аида - Цветелина Василева. Петър Бучков, Гергана Русекова и други познати артисти ще пеят в обичаната опера!

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Коментирай

Най-четено от Култура
Последно от Култура

Всички новини от Култура »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници