Глоби и фишове вече ще бъдат връчвани и по електронната поща
Система за сигурно електронно връчване (е-Връчване) ще замести класическия метод за доставка на документи при предоставяне на административни услуги от институциите, съобщават от Държавната агенция „Електронно управление“ (ДАЕУ).
От 22 ноември 2017 г. агенцията предоставя нова административна услуга за електронна препоръчана поща, която позволява изпращане и/или получаване и съхраняване на електронни документи и е удобен инструмент за бърза доставка на сигурна и надеждна информация.
Услугата представлява електронен еквивалент на препоръчаната поща с обратна разписка. Предназначена е за граждани и юридически лица, за администрации, за лица, осъществяващи публични функции и за организации, предоставящи обществени услуги.
Всички администрации могат да интегрират модула за е-Връчване към информационните си системи или да го използват чрез потребителски интерфейс на адрес edelivery.egov.bg. Достъпът през интерфейса се осъществява след регистрация чрез средство за идентификация на потребителите (квалифициран електронен подпис, ПИК на НОИ и други, приети с държавен акт).
Електронните документи, които подлежат на връчване, са документи, резултат от изпълнение на електронни административни услуги, актове, фишове, електронни фишове и наказателни постановления по смисъла на Закона за административните нарушения и наказания, както и други документи или актове, при които връчване или съобщаване се изисква със закон.
Системата за сигурно е-Връчване е в съответствие с чл. 43 от Регламент (ЕС) № 910/2014. Изграждането ѝ е предвидено с разпоредбите на Закона за електронното управление (чл. 26, ал. 2 и ал. 4), както и в Наредбата за общите изисквания към информационните системи, регистрите и електронните административни услуги.
„Общите условия за присъединяване към и използване на Системата за сигурно е-Връчване“ и „Описание на процедурата за интеграция със Системата за сигурно електронно връчване“ са публикувани на сайта на ДАЕУ.