Лекарите в България и тяхното онлайн присъствие

Лекарите в България и тяхното онлайн присъствие
A A+ A++ A

Колко често отваряте компютъра си по здравен въпрос? Може би сте като повечето хора, които при здравен проблем (с изключение на спешните случаи) решават да потърсят информация най-напред в интернет пространството и след това да се обърнат към лекаря.

А какво ще кажете, ако можете да съчетаете тези два варианта? Да, ако имате връзка със своя личен лекар или съответен специалист, който ви е необходим по интернет! Това би ви спестило много време, много нерви и може би и някои усложнения.

Но дали е възможно? Неведнъж са правени опити да се създадат база данни и програма, която да замести консултацията на лекаря – да въведете оплакванията си, да попълните анкета, да зададете резултатите от изследванията си и за секунди да получите диагноза и план за лечение, както и пълна информация за заболяването си. Звучи чудесно, лесно и без възможност за грешки, но на практика опитите са неуспешни в тази насока. Оказва се, че компютърът не може да замести консултацията с един опитен лекар. Колкото и умен да е компютърът, колкото и информация да въведете, човешкият фактор, усетът на лекаря са много по-ценни.

Но преди да сте отхвърлили идеята, остава вариантът да получите максимум актуална информация от извора. Редица болници у нас въведоха в последните години системата за онлайн отчитане на резултати от кръвни тестове и други манипулации, като с това улесниха своите пациенти и им предоставиха шанс за бързо и качествено медицинско обслужване. Последното определено играе голяма роля и при избора на медицински център или болница за лечението на пациентите.

Защо обаче тенденцията за онлайн присъствие на болниците не навлиза в България със същите темпове, както в другите европейски страни?  На пръсти се броят болниците у нас, които предлагат бърза и навременна обратна връзка между пациент и лекар. Един от примерите за това е японската болница „Токуда“ в столицата.  „Токуда“ е достъпна в онлайн пространството чрез уебсайта си, на който пациентът може да получи полeзна информация за болницата и нейния екип и да се информира за различни активности. Освен чрез уебсайта си „Токуда“ комуникира със своите пациенти, както и с всички заинтересовани лица, на Facebook страницата си и в Twitter.

Друг добър пример за добра онлайн практика е клиника „Дева Мария“ в Бургас с уебсайта и Facebook страницата си. Подробният и лесен за навигация уебсайт на клиниката позволява на всеки с достъп до интернет не само бързо и лесно да намери информация за болницата и предлаганите от нея услуги, но и да си зaпази час за преглед и да получи изследванията си онлайн. Facebook страницата на болницата допълнително улеснява получаването на информация и обратна връзка.

Не на последно място трябва да споменем онлайн присъствието на болница „Лозенец“, която е и единствената държавна болница в нашия списък. Уебсайтът на болницата предлага пълна и добре организирана информация за различните клиники и специалисти на болницата, услугите, които се предлагат, за диагностичните и лечебните възможности в здравното заведение, за условията за консултация, приема в стационара и т.н.  Също като „Токуда“ и „Дева Мария“, УБ „Лозенец“ има своя страница във Facebook, на която публикува всичко – от новини за болницата и текущи активности, до интересни статии от света на медицината и здравето. Прави ни впечатление, че екипът на болницата е сравнително бърз при осигуряването на обратна връзка и отговорите на различни въпроси на Fаcebook страницата им, което в крайна сметка е и целта на присъствието на една болница в социалните мрежи или като цяло в онлайн пространството.

Уникалното при болница „Лозенец“ е, че на своята Facebook страница болницата качва видеоклипове, посветени на отделните клиники в болницата. Тези клипове представляват интерактивна обиколка на клиниките, в която Facebook потребителите са водени лично от завеждащия лекар. Така потребителите се запознават предварително с екипа, работещ в клиниката, обстановката в приемните кабинети и стаите в отделението и получават подробна представа какво ги очаква при постъпване  в клиниката.

Надяваме се, че все повече болници в България ще последват примера на горепосочените лечебни заведения и значително ще улеснят комуникацията на своите пациенти с лекари и специалисти.

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Коментирай

Най-четено от Здраве
Последно от Здраве

Всички новини от Здраве »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници