През 2017-та ще строят още 5 метростанции

През 2017-та ще строят още 5 метростанции
Източник: Investor.bg
A A+ A++ A

Големите инвестиционни обекти в София в сектор "Транспорт" са свързани с изграждане на нова транспортна инфраструктура, както и с основна рехабилитация на някои от големите булеварди. Това заяви пред БГНЕС зам.-кметът по транспорт в СО Евгени Крусев.

Предвижда се довършване на реконструкцията на бул. "Монтевидео" в кв. "Овча купел", така че да продължи работата от тази година и да се довърши ремонта на булеварда с по две ленти до бул. "Никола Петков" и до Нов български университет, където се реновира целият булевард - сменя се настилката, тротоарите, изгражда се ново осветление, канализация, отводняване. "На практика цялостно булевардът се прави", обясни той.

Нов елемент е разширението на бул. "Тодор Каблешков" от бул. "Братя Бъкстон" до бул. "Цар Борис III", където ще се изгражда и нов мост над река Боянска. И се залагат връзките със северната скоростна тангента - бул. "Рожен" и Източна тангента, които ще бъдат изградени така, че повече жители на София да се възползват от тази нова градска магистрала. През следващата година ще бъде изграден и пробива "Петър Дертлиев" в кв. "Люлин", който ще им даде бърз и лесен достъп до околовръстното шосе и магистрала "Люлин", като там се изгражда изцяло нова пътна връзка. Кръговото кръстовище на бул. "Св. Климент Охридски" и бул. "Андрей Ляпчев" също се изгражда през 2017 г., пише 24 часа.

Там в момента е изключително натоварено кръстовището. Реално кръговото ще облекчи транспортните потоци, които минават от там. Отново във връзка със Северната скоростна тангента са и локалните платна, които трябва да се изградят, Там вече има и избран изпълнител и тече проектиране в някои части на участъка като Крусев се надява до няколко седмици строителството да започне. През 2017 г. се предвижда и текущ ремонт на малките квартални улички. Бюджетът се запазва като обем и е в размер на 34.5 млн. лв. като се предвижда освен цялостна рехабилитация на малки улици, така и частичен ремонт на улици в целия град.

Модернизацията на светофарните уредби приключва като са модернизирани над 200 кръстовища. Основният ефект след модернизацията на светофарните уредби е намаляване на времето за пътуване на хората с до 30%, намаляване на вредните емисии с до 25%, както и намаляване на разходите на софиянци за гориво за предвижване през града с до 9%. Това са чистите икономически ползи от тези промени. Отделно от това се приоритизира използването на градския транспорт, и се подобрява транспорта на автомобилите на спешните служби като линейки, полиция, пожарна, посочи Крусев.


#София #Евгени Крусев

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Общество
Последно от Общество

Всички новини от Общество »

Акценти

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници