Спаси София: Поддръжката на спирките в града е несъществуваща

Спаси София: Поддръжката на спирките в града е несъществуваща
БГНЕС
A A+ A++ A

Инфраструктурата по най-натоварената трамвайна линия в София от много години се нуждае от пълна рехабилитация, която според Столичната община се очаква да започне през следващата година. Екипът на Спаси София разпространи снимки от трасето на трамвай №5 по бул. Цар Борис III.

Междувременно обаче спирките и подстъпите към тях са в трагично състояние, съобщава БГНЕС.

„Знаем, че общината ще оправдае липсата на поддръжка с предстоящия ремонт, но това че се планира рехабилитация на едно трасе не означава, че междувременно пътниците трябва да търпят такива условия“, заявяват от Спаси София. Те призовават кмета Йорданка Фандъкова да предприеме спешни мерки и да активизира общинските институции, отговорни за състоянието на общинската инфраструктура.

„Недопустимо е да разчитаме на пари от Брюксел, за да разрешаваме ежедневни проблеми, които всички нормални общини в Европа разрешават сами“, смятат от организацията. Според активистите Столичната община има опит с управлението и поддръжката на обществени пространства от общински дружества. „ОП „Паркове и градини“ прави точно това. Защо тогава спирките – местата, където достъпността е най-необходима, се оставят на произвола на съдбата?“, питат от организацията.

Според Спаси София зависимостта на Столичната община от европейското финансиране за транспортна инфраструктура се е превърнало в абдикиране от задължението за редовна поддръжка на спирките. От разпространените снимки се вижда окаяното им състояние: тесни и криви тротоари, разбит паваж, лошо състояние на прелезите, липса на достъпност, зеещи шахти, криви огради и др.

„Многократно сме обръщали внимание, че поддръжката в София на практика не съществува. Там, където нещо се ремонтира, то често се разпада след първата зима“. От организацията напомнят, че спирката при болница „Пирогов“ бе ремонтирана преди две години. „Към днешна дата сме получили над 60 сигнала за нейното лошо състояние, а Столичната община продължава да бездейства.“

Според организацията с такова управление на градския транспорт и прилежащата му инфраструктура, Столичната община вреди на софиянци и застрашава тяхното здраве. „Освен естетическите негативи, разнебитената инфраструктура на спирките е заплаха за здравето на хората – тези перони са недостъпни за хора с намалена подвижност. Човек в инвалидна количка или майка с бебешка количка не могат самостоятелно да стигнат до спирките, камо ли да пресекат трамвайното трасе ако им се налага“.

Ако не се промени подходът към поддържането на спирките в София ще стане повече от очевидно, че транспортът не представлява приоритет на Столичната община смятат от организацията. „Зеленият град е град, който обръща сериозно внимание на това как изглеждат и колко достъпни са спирките на градския му транспорт.“ Според организацията в това отношение София не може да се сравнява с другите столици в района. „Това означава ли, че обещанията за зелени политики са били само предизборни“, питат от Спаси София.

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Коментирай

Най-четено от Общество
Последно от Общество

Всички новини от Общество »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници