БСП е против концесията на Летище София. БДЖ можело да бъде оздравено с парите от излишъка

БСП е против концесията на Летище София. БДЖ можело да бъде оздравено с парите от излишъка
БГНЕС
A A+ A++ A

"БСП лява България" е против концесията на Летище София, заяви на брифинг в парламента говорителят на групата Жельо Бойчев. Социалистите призоваха правителството да замрази намеренията си и да смени мениджърския екип на летището.

БСП ще направи всичко възможно процедурата за концесия на Летище София да не бъде осъществена, каза Бойчев. Няма как да приемем отдаването на концесия на една печеливша дейност, няма как да приемем подхода, който е възприет - концесионните такси да бъдат платени първата година, добави той.

Бойчев обясни, че тези такси започват като процедура и условия от 550 млн. лв. без ДДС, дължими първата година при подписване на договора. По думите му правителството е изчерпало своето доверие и кредит пред българското общество и иска не само да загроби държавата с дългове, но и да разпродаде и малкото останали държавни активи.

Защо е необходима тази концесия и каква работа ще свърши бъдещият концесионер, попита Драгомир Стойнев. Вече имаме нов терминал, имаме изградена нова кула, имаме спирка на метрото, посочи той. От къде ще дойде печалбата на бъдещия концесионер - от летищните такси, т.е. всички ние, които пътуваме, ще имаме много по-скъпи билети, коментира Стойнев. Призоваваме правителството да замрази тези свои намерения и да смени мениджърският екип, добави той.

Стойнев предложи, ако концесията се прави заради "Български държавни железници" /БДЖ/, да се използват парите от "този прословут излишък" от над два милиарда, с който Борисов постоянно се хвалил. Той напомни, че приходите от концесия по закон отиват в Сребърния фонд, а не са за харчене.

Георги Свиленски отбеляза, че БСП за пореден път се противопоставя едно държавно дружество да става заложник на друго. По думите му не може с парите от предложената концесия на софийското летище да се търси спасяване на БДЖ. Според него не трябва да се убива едно печелившо държавно дружество с цел съживяването на друго.

Свиленски посочи, че мениджмънтът на Летище София не работи в негов интерес и да бъде сменен. Летище София не си събира летищните такси, има длъжници за над 70-80 млн. лева, от които само една авиокомпания дължи 60 млн. лева, добави той.

Източник: БТА

 

 

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Коментирай

Най-четено от Бизнес
Последно от Бизнес

Всички новини от Бизнес »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници