КЗК глоби Лидл с близо 1,9 млн. лв. за заблуждаваща реклама
Комисията за защита на конкуренцията глоби „Лидл България ЕООД енд Ко“ КД за заблуждаваща реклама в размер на 1 865 332 лв. ( 0,35% от оборота на дружеството за предходната финансова година).
Комисията установи, че провежданата от ЛИДЛ рекламна кампания под мотото „Спечели 366 дни безплатно пазаруване в Lidl“ е с подвеждащи и непълни условия, а от страна на организатора на кампанията се демонстрира непоследователност в поведението, що се касае до обявяване на основни параметри на предложението като срок на кампанията, механизъм на участие в нея и др., съобщиха от КЗК.
Съгласно представените общи условия на кампанията, същата се провежда на два етапа, като при всеки един от тях има съществени разлики по отношение механизъм на участие (с или без покупка) и видове награди, които се дават при печалба. Предвид обстоятелството, че посланието „Спечели 366 дни безплатно пазаруване” е комуникирано през целия период на кампанията и във всички рекламни материали, то същото може да се определи като невярно и заблуждаващо потребителите, тъй като внушението, което се прави от него, е за възможността да бъде спечелена голямата награда по време на цялата кампания, докато в действителност същата може да бъде спечелена само във втория етап на кампанията.
Липсата на съществено условие във всички материали, комуникиращи кампанията, относно механизма за включване в същата е от естеството за доведе до объркване от страна на потребителя и оттам до невъзможност да направи обоснован търговски избор.
Още по темата:
- » Марияна Николова: В готовност сме да започнем летния туристически сезон
- » Министерство на туризма стартира рекламна кампания под надслов „Безопасно лято 2021“
- » Над 40 000 души са подпомогнати от БЧК и USAID по програмата „Дейности в отговор на COVID-19“