България се рекламира в Китай като пратформа за навлизане в Европа

България се рекламира в Китай като пратформа за навлизане в Европа
A A+ A++ A

Няколко факта отличават България от останалите страни като по-добро място за инвестиции - членове сме на ЕС, със стабилна парламентарна подкрепа и правителство, с най-ниските данъци в ЕС, с високообразовани хора, с прекрасен климат, туризъм земеделие, животновъдство, тютюнопроизводство. Това посочи министър-председателят Бойко Борисов пред присъстващите представители на над сто фирми на инвестиционен форум, организиран от Българската агенция за инвестиции в Шанхай.

В България има единомислие, че Китай е нашият най-важен стратегически партньор в Азия и отношенията ни трябва да се развиват. Това е първо мое посещение в страната, защото искахме да дойдем с готови проекти - тогава, когато можем да предложим нещо конкретно, каза по-рано Борисов по време на срещата си с кмета на Шанхай Ян Сюн, с която започна посещението му в Китай за участие в Четвъртия форум на правителствените ръководители на страните от Централна и Източна Европа и Китай.


Според Борисов България, Сърбия, Македония , Румъния и останалите страни от Централна и Източна Европа могат да реализират съвместни проекти с Китай.

Вицепремиерът Томислав Дончев смята, че стокооборот от 1,8 млрд. долара е нищожно малко за потенциала, който имат двете държави и двете икономики. „Можем с пъти повече. Не сме изчерпали потенциала в сферата на машиностроенето, селското стопанство, хранително-вкусовата промишленост, високите технологии, търговията", смята Дончев. Той акцентира върху стратегическото географско място на страната ни. Всяка компания чрез присъствието си в България получава пряк и неограничен достъп до огромен пазар, заяви вицепремиерът и отбеляза, че българското правителство прави всичко възможно да гарантира реда, мира и спокойствието не само на българските граждани, но и в региона.

Потенциалът на България като част от огромния пазар на Европейския съюз и високите постижения на китайската икономика, създават предпоставки за активизиране на двустранното сътрудничество, посочи от своя страна министърът на икономиката Божидар Лукарски. По неговите думи, стратегическото географско местоположение на България ни позиционира като основен транзитен център, свързващ европейския пазар със страните от Средиземноморието, Близкия Изток и Азия. Страната ни предлага отлични условия като платформа за китайските продукти към Европейския съюз и за бизнес с останалите страни от Съюза - както поради факта, че като член на ЕС предоставяме безпрепятствен и безмитен достъп до пазар с 500 милиона потребители, така и заради все по-добрата комуникационна и транспортна инфраструктура, която развиваме.

България има най-ниските данъци в ЕС - 10% корпоративен данък, 0% за реинвестирана печалба в общини с безработица с над 25 на сто по-висока от средната за страната, 10% данък върху личните доходи, 5% данък върху дивидентите. Компютрите, софтуерът, новите машини и съоръжения имат 50% годишна амортизация. Прилагаме 2-годишно освобождаване от ДДС при внос на оборудване за инвестиционни проекти над 2,5 млн. евро, които създават най-малко 20 работни места. Това са част от инвестиционните предимства, които министър Лукарски е изтъкнал пред потенциалните инвеститори от Китай. По думите му данъчният режим, в съчетание с квалифицираната работна ръка и най-ниските оперативни разходи в Европа, ни нарежда сред най-добрите дестинации за бизнес и инвестиции.

Министър Лукарски е посочил още, че в провежданата инвестиционна политика се предвиждат и специални мерки за стимулиране на инвеститорите съгласно Закона за насърчаване на инвестициите - ускорени административни услуги; придобиване на имоти държавна или общинска собственост при облекчени условия; финансиране изграждането на необходимата инфраструктура; финансова подкрепа за обучение на персонала и за частично възстановяване на направените задължителни осигурителни вноски, както и пакет от насърчителни мерки за приоритетни инвестиционни проекти от страна на правителството.

„Каним китайските компании с интерес към пазарите на Европейския съюз да установят свои представителства, логистични бази, производствени мощности и развойни центрове у нас. Разчитаме китайските власти да насърчават китайските фирми да инвестират в България", е заявил министърът. Той е оценил високо дейността у нас на китайски фирми като „Грейт Уол Мотор Кампъни", „Тиендзин Стейт Фармс Агрибизнес Груп Кампъни", „Хуавей" и „Зи Ти И" и др., като е изразил увереност, че техният пример ще насърчи и други китайски компании да инвестират у нас.

Министър Лукарски е уверил, че страната ни е готова да окаже подкрепа на бъдещите проекти на китайските фирми в България. Като перспективни сектори той е очертал машиностроенето, електрониката и електротехниката, информационните и комуникационните технологии, селското стопанство и хранително-вкусовата промишленост, създаването на индустриални зони и високотехнологични паркове. Според министър Лукарски съществува неизползван потенциал в търговските ни отношения с Китай. Редица български стоки, които са традиционни за България и с които тя е известна на пазарите в Азия, могат по-осезаемо да присъстват на китайския пазар - продукти от хранително-вкусовата промишленост, машиностроенето и електротехниката.

#Китай #инвестиции #Бойко Борисов

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Бизнес
Последно от Бизнес

Всички новини от Бизнес »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници