Сделките за луксозни имоти в София преминаха бариерата 1 млн. евро

Сделките за луксозни имоти в София преминаха бариерата 1 млн. евро
A A+ A++ A

Пазарът на луксозни имоти от началото на 2015 година е доста раздвижен и сделките са с 35% повече от цялата 2014 г., отчитат работещи в този сегмент.

“Ако доскоро сделките на нива над 500 000 евро са считани за сравнително високи, то през 2015 г.психологическата бариера от 1 000 000 евро е прескочена и можем да се похвалим с няколко такива транзакции”, коментира Весела Илиева, изпълнителен директор на  специализираната компания за луксозни имоти Unique Estates.

По думите й, клиентите, готови да инвестират в жилище на висока стойност, са собственици на успешен бизнес, които по-рано са изпитвали колебания, но вече усещат финансова стабилност в дългосрочен план и пристъпват към сключване на сделки.

“Богатите клиенти са два основни типа – семейства, за които домашният уют е приоритет и прекарват повече време у дома – те търсят къщи с удобно местоположение и много помещения, включително за помощния персонал, другите са забързани, работещи хора, които прекарват много малък процент от деня си у дома – те търсят луксозни апартаменти в сгради, където живеят хора от тяхното обкръжение и където могат да получат всички необходими услуги – румсървиз, фитнес, СПА-център,  химическо чистене, помещения за срещи, автомивка и други”, разказва Илиева.

Според екипа на компанията, на пазара има недостиг на жилища под наем във високия сегмент.

„Все по-често в София гостуват чужденци, които търсят варианти за пребиваване в рамките на 3 до 6 месеца. Към момента на пазара се предлагат основно едногодишни договори за наем. Така хотелите се превръщат в единствена алтернатива, без да могат да предложат комфорта на дома”, сочи Илиева.

Компанията представи новия проект MM World – луксозна сграда, която предлага пълна гама от услуги на собствениците.



„MM World е нов за софийския пазар луксозен проект. Продажбата на апартаментите в него стартира на 15 октомври, като вече има лист с чакащи. Стратегията на инвеститора е предлагането на сградата да започне след получаване на Акт 16 и официално представяне на проекта, за да могат потенциалните купувачи да видят финална реализация на цялостната концепцията”, обясни Илиева.

Активното строителство на MM Worldзапочват в началото на 2014 година. Сградата се състои от две подземни нива (кота -10,20 и кота -6,80), два офисни и седем жилищни етажа. Двете най-ниски нива са предназначени за паркиране и са свързани с прилежащия терен и помежду си с рампи. На тези коти са обособени и автомивка, складови, служебни и технически помещения. На кота – 3,45 с достъп от север е ситуиран фитнес център, лоби с две  VIP зали, рецепция и ресторант с излаз на открита озеленена тераса във вътрешния двор.

Първи и втория етаж на сградата заемат офис площи и шоурум. От третия до деветия етаж са разположени едно-, дву-, три- и четиристайни апартаменти и два пентхауса с панорамни тераси от над 300 кв.м.
Броят на апартаментите е 31, а средната им площ варира между 110 и 240 кв.м в зависимост от големината. В сградата се помещават и два по-обширни имота, чиято жилищна площ достига 470 кв.м. Средната стойност, в зависимост от квадратурата, е между 170 000 без ДДС и 300 000 евро без ДДС, като нивата на най-обширните апартаменти са по-високи.

Архитектурата, дело на арх. Цветан Петров, архитектурно бюро „Иво Петров – Архитекти”, е издържана в стилистика, типична за американските сгради през 60-те години на XX век.

„При реализацията на целия проект сме се придържали към изискванията на клиенти с висок клас на обитаване”, казва арх. Нева Дамянова, представител на архитектурното бюро. „Съчетанието на идеята за жилищен проект, но с всички екстри, типични за хотел, в т.ч. просторни общи части, правят сградата различна от останалите в сегмента. При планирането имахме няколко предизвикателства – едно от тях бе проветряването на апартаментите с лице към пътните артерии. Решихме го чрез модерна система за вътрешна вентилация, при която въздухът в помещенията с лице към булеварда се довежда от вътрешната част на квартала. Второто голямо предизвикателство беше шумът”, допълва арх. Дамянова.

Още в старта на проектирането са направени звукови измервания в търсене на система за изолиране на шума.
„При изпълнението на дограмата и избора на стъкла сме се водили от основната задача да намерим успешната комбинация от елементи с високи топло- и шумо - изолационни параметри. Считам, че постигнатото качество ще удовлетвори напълно търсенето на живущите, както за комфорт, така и за енергийна ефективност.”, разказва Клементин Чернев, управител на Алукьонигщал, представител на Schuco за България.

„В сградата има изпълнени мострени апартаменти, а останалите жилища се предават завършени на циментова замазка по подове, обшивки с гипсокартон по стени и вътрешни щендерни преградни стени, които позволяват лесни преустройства. Изпълнени са водопроводна и канализационна инсталация до тапи, с готовност за монтаж на оборудване.”, казва Весела Илиева. „Препоръчахме на инвеститора този етап на завършване, защото купувачите във високия сегмент са изключително взискателни и предпочитат да изградят и реализират сами интериора на апартаментите си”, пояснява Илиева.


#имоти

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Бизнес
Последно от Бизнес

Всички новини от Бизнес »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници