Обратно към пълната версия на статията »

Търговци се оплакаха от клиенти „екстремисти“

Търговци се оплакаха от клиенти „екстремисти“
Потребителите освен права имат и задължения и трябва да си ги спазват, заяви Димитър Тодоров по време на срещата с КЗП. Снимка: БГНЕС
A A+ A++ A

Заради медийните изяви на институциите много от клиентите се превръщат в „екстремисти“, оплакаха се представители на търговските вериги на българския пазар на среща, организирана от Комисията за защита на потребителите.

Основният проблем според търговците е, че потребителите често остават с погрешни впечатления за работата на веригите заради медийните изяви на служителите на потребителски институции, предаде „Дневник“.

„Такава беше ситуацията с млечните продукти и тяхното съдържание, с маркировката на яйцата и др.“, отбелязва Петър Караиванов от „Карфур“.

По думите му най-честите затруднения, които изпитват с потребителските оплаквания, е липсата на информация за обратна връзка, както и детайли за стоката, от която не са доволни.

„Оплакват се от една пилешка пържола, а ние в магазина имаме 20 вида пържоли. От коя точно се оплакват“, запита риторично търговецът.

Председателят на Комисията за защита на потребителите Веселин Златев отговори, че повечето жалби се подават по електронен път, за което се изискват данни за обратна връзка и експертите на Комисията при необходимост търсят детайли за оплакването.

Йонко Йонков от „Зора“ определи като най-голям проблем факта, че „потребителите не четат инструкциите“ за употреба на уредите, които си купуват.

„Има много рекламации от хора само защото не могат да си монтират купените перални машини. Или пък очакват да се пълнят с вода както предишните им, а не разбиралт, че висок енергиен клас уред означава, че той пести вода. Много хора купуват климатици, без предварително да се информират при какви външни температури работят ефективно. А продавачите нямат възможност за времето на едно пазаруване да проведат пълен инструктаж на хората“, подчерта Йонко Йонков.

Той беше критичен и към способностите на купувачите да настроят новия си плазмен или LCD телевизор. 90 на сто от потребителите имали този проблем.

„Потребителите освен права имат и задължения и трябва да си ги спазват“, заяви Димитър Тодоров от „Мултирама“.

Според него особено в провинцията при съдебен спор между търговци и потребители решаващо за изхода от ситуацията било субективното мнение на конкретния съдия.

Веселин Златев от КЗП потвърди, че имало случаи, при които по един и същ потребителски казус в София и Варна съдиите се произнасят по различен начин.

„В същото време под 10 на сто от издадените от комисията наказателни постановления спрямо търговци падат в съда. И то не заради тяхната неоснователност, а по процесуални причини – липса на някои данни в документите например“, обясни Веселин Златев.

#Комисията за защита на потребителите #КЗП #Веселин Златев #търговци #потребители #климатици #телевизор