Обратно към пълната версия на статията »

АБРО: „Булсатком" укрива до 60% от приходите си от абонати

A A+ A++ A

„Булсатком" има 35% пазарен дял, но операторът декларира пред членовете на Асоциацията на българските радио и телевизионни оператори – АБРО по-малко от половината от този дяли, обяви самата Асоциация.

Булсатком укрива от 26% до над 64% от абонатите си според позиция на АБРО, изпратена до медиите в понеделник и цитирана от агенция БГНЕС.

Изявлението на Асоциацията на българските радио и телевизионни оператори идва в разгара на конфликта между телевиознните канали TV7 и bTV от една страна и оператора на сателитна телевизия Булсатком от друга, който се вихри от няколко седмици за условията за излъчване на програмите на двете телевзии през 2013 г. От 2 януари заради същия търговски спор  „БИ Ти Ви Медиа Груп" спря излъчването на своите програми в мрежата на „Булсатком".

От Асоциацията обясняват, че независими представителни проучвания на АБРО и ГАРБ проведени през октомври 2012 година EstablishmentSurvey показват системно укриване на реалния брой абонати от страна на кабелните и сателитните оператори.

Докато в Европа и САЩ кабелните и сателитните оператори отделят за развитие на телевизионната програма до 50% от печалбите, в България се отделят 20% от таксите на потребителите, се посочва в позицията.

Според АБРО изследванията посочват още, че Булсатком задържа и приходите от разпространение на български програми извън границите на България.

От АБРО са на мнение, че ако тази тенденция се запази ще бъде невъзможно в бъдеще да се създават български канали. Потребителят бива ограничаван в избора на програмите, за които плаща, както и в тяхна подредба.

„Операторите спекулират с броя на абонатите и ако телевизиите не следват техните изисваквания каналите няма да бъдат излъчвани. Така накрая потърпевши са самите зрители", заявяват още от АБРО.

По-рано този месец Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) апелира за конструктивен диалог между „бТВ Медиа Груп" и „Булсатком" в името на българския потребител.

„Спорът има търговски характер и трябва да се реши в условията на доброволност и взаимно разбирателство. Компетенциите на комисията са изрично и изчерпателно регламентирани в Закона за електронните съобщения (ЗЕС), издадените въз основа на него актове и в приложимите актове на правото на Европейския съюз", обясняват от КРС.

От комисията напомнят, че КРС няма правомощия да се намесва в договорните отношения между предприятията. КРС би могла да окаже единствено медиаторска подкрепа с оглед преодоляване и разрешаване на възникналите проблеми, заявяват от комисията.

#Булсатком #АБРО #Би Ти Ви #bTV #bTV Media Group #TV7