Обратно към пълната версия на статията »

Услугите на „Apple” официално са спрени в Китай

Услугите на „Apple” официално са спрени в Китай
Снимка: ЕПА/БГНЕС
A A+ A++ A

Онлайн услугите на „Apple” са напълно блокирани от китайските власти, пише „Индипендънт”. Страната е вторият най-голям пазар за технологичния гигант след САЩ.

По всичко личи, че една от правителствените агенции е прекъснала достъпа от страната до платформите “iTunes” и “iBooks”. Според „Ню Йорк Таймс” услугите за слушане на музика и четене на електронни книги първоначално са получили одобрение от властите в Китай, но миналата седмица са били блокирани по заповед на Държавната администрация за пресата, публикациите, радиото, филмите и телевизията.

От „Apple” вчера разпространиха изявление, в което „се надяват” достъпът да бъде възстановен „възможно най-скоро”, но не предлагат детайли по случая. Аудиовизуалният регулатор все повече се опитва да влияе на онлайн съдържанието, което е отговорност и на други правителствени служби и министерства. В края на миналия месец властите предложиха за обществено обсъждане законови промени, които да доведат до допълнителна цензура в интернет чрез създаване на регистър с одобрени от партията домейн имена на сайтове.


#Китай #САЩ #сайтове #услуги